De renovatie van de eerste serie van 81 VIRM-treinstellen is deze maand begonnen. De treinen worden van top tot teen gestript, om vervolgens als nieuw terug te keren. De eerste vernieuwde trein zal in 2016 in de reizigersdienst komen, in 2020 de laatste. Woensdag kon de pers zien hoe de treinen vernieuwd worden.
De renovatie vindt plaats bij Nedtrain in Haarlem. Deze vestiging houdt zaterdag (20 september) een open dag in het kader van 175 jaar spoor. Wij kregen vandaag alvast een rondleiding.
Een video van OVnieuws.info
Zowel vakpers als landelijke media kwamen massaal naar Haarlem
Deze maand is Nedtrain begonnen met het strippen van het eerste treinstel. Het strippen van 1 rijtuig duurt nu nog een maand (prototype). Vanaf 2016 moet dit in 4 dagen gebeuren (serieproductie).
Zo moeten de gerenoveerde dubbeldekkers er uiteindelijk uit zien.
De gerenoveerde treinen zullen straks lijken op de reeds gerenoveerde DDZ-treinen. Deze foto´s tonen de tussenbakken van de DDZ-treinen.
In de werkplaats krijgen ook de rijtuigen voor de hogesnelheidslijn (ICR) een kleine revisie.
Ook andere treinen zijn in de werkplaats te vinden, onder andere de Blokkendoos, dit in het kader van de open dag van aanstaande zaterdag.
Foto´s: Stefan Verkerk
This post was last modified on 19 december 2020 11:04
Het Vlaams Gewest moet de Nederlandse provincie Limburg en de gemeente Maastricht een schadevergoeding betalen…
De Europese Commissie omarmt de hyperloop nadat een studie in opdracht van de commissie bevestigt…
Het al jaren terug geplande nieuwe treinstation Leeuwarden Werpsterhoeke kan gebouwd worden nu het kabinet…
De heropening van het spoor tussen de Nederlandse grens en het Duitse Leer is weer…
De alternatieve jongerendagkaart is nog een paar dagen te koop. Vrijdag is de laatste dag…
Het Nederlandse nachttreinbedrijf European Sleeper herlanceert de nachttrein Parijs - Berlijn. European Sleeper wil vanaf…