De trein Amsterdam – Brussel rijdt tot nader order minder vaak. De rijtuigen van de Belgische spoorwegen, die sinds 1 mei werden ingezet, zijn uit de dienstregeling gehaald. Dat treft tot een derde van de Benelux-treinen.
OV-Magazine meldde eerder al dat de deuren soms open konden terwijl de trein reed. Naar aanleiding van de diverse berichten heeft de Inspectie Leefomgeving en Transport op 28 mei de rijtuigen geïnspecteerd. Volgens NS heeft het spoorbedrijf vervolgens zelf gekozen om de rijtuigen aan de kant te zetten.
De Belgische rijtuigen werden ingezet omdat de NS-rijtuigen voor renovatie naar de werkplaats in Haarlem zijn. Welke treinen er voorlopig precies gaan uitvallen is nog onbekend. NS hoopt daar binnenkort meer duidelijkheid over te geven. Vandaag en dinsdag kan de Benelux bovendien ook nog eens last hebben van een staking van de Belgische spoorwegen. Al valt de hinder in Vlaanderen mee, daar rijdt ruim 80 procent van de treinen. In Wallonië zorgt de staking sinds donderdag al voor veel overlast.
This post was last modified on 22 december 2016 10:29
Door een forse bezuiniging dreigt er een kaalslag voor het openbaar vervoer in de grote…
De grote wateroverlast in Centraal-Europa heeft het treinverkeer in de hele regio in de war…
De Tweede Kamer ziet geen enkele verhoging van de prijs van treinkaartjes zitten. Dat bleek…
European Sleeper verwacht in 2026 de nachttrein Amsterdam-Barcelona te kunnen rijden. Aanvankelijk was het plan…
Treinreizigers van NS kunnen sinds afgelopen vrijdag voor het eerst met een elektrische touringcar reizen…
Een grote storing heeft het Duitse treinverkeer vandaag urenlang stilgelegd. De problemen begonnen rond 13:00…