De NS en de andere spoorbedrijven in Nederland hebben een akkoord bereikt over een landelijk abonnement. De nieuwe NS-abonnementen die vanaf maandag worden verkocht, zijn vanaf 1 januari ook bij de andere vervoerders geldig, meldt een woordvoerder van de NS.
De andere vervoerders, zoals Veolia, gaan deze abonnementen in de toekomst ook verkopen. Reizigersvereniging Voor Beter OV is blij verrast met het akkoord. "Weliswaar was het beter geweest, wanneer deze integratie meteen een feit was geweest, maar het geldig maken van de korting-abonnementen bij alle spoorvervoerders benadrukt, dat het gehele OV één geheel moet zijn" zegt woordvoerder Rikus Spithorst.
Voor de nieuwe abonnementen geldt tijdelijk een lager introductietarief. Dat geldt voor het 1e jaar voor klanten die dit jaar een nieuw abonnement afsluiten. De korting bedraagt € 5,- per maand, uitgezonderd Dal Voordeel, daar bedraagt de korting € 5,- per jaar.
Door het invoeren van nieuwe abonnementen is het voordeelurenabonnement vanaf maandag niet meer verkrijgbaar. De opvolger biedt geen korting meer in de avondspits omdat de NS de drukte beter wil spreiden. Alle oude klanten met een voordeelurenkaart blijven in de avondspits korting houden. Rover deed een oproep om voor 1 augustus de voordeelurenkaart nog massaal aan te schaffen, maar daaraan is geen gehoor gegeven.
De Europese Commissie heeft onlangs een actieplan gepresenteerd waarmee de commissie de reistijden per internationale…
De nieuwe OV-pas is sinds deze week beschikbaar. Mensen kunnen de opvolger van de OV-chipkaart…
Nieuwe regels, betere afstemming en een nieuwe overkoepelende organisatie van spoorbeheerders moeten het internationale treinverkeer…
Op 14 december gaat de nieuwe dienstregeling voor het jaar 2026 van start. Er gaan…
Het Belgische treinverkeer en rest van het openbaar vervoer wacht flinke hinder door een driedaagse…
Het treinverkeer tussen Schiphol en Leiden blijft hinder houden van een storing bij Schiphol. In…