De Nederlandse Spoorwegen heeft met het oog op de hoge temperaturen extra aandacht voor de airconditioning in de treinen. Om ervoor te zorgen dat reizigers in een koele trein kunnen zitten, heeft NS de prioriteit van alle 5000 treinairco’s verhoogd. Dat betekent dat als een airco in een trein kapotgaat, deze trein zo snel mogelijk voor reparatie van het spoor gaat.
Dagelijks werken deze periode extra monteurs verspreid over vier locaties aan het onderhoud en herstel van de airco’s. In totaal heeft 95 procent van de treinen airconditioning. De oudere treinen zonder airco (DDM-dubbeldekkers en oude SGMm-Sprinters) rijden vooral sprinterdiensten voor korte afstanden en hebben raampjes die open kunnen. De conducteur of machinist kan de airco niet instellen. Dat wordt automatisch geregeld. De temperatuur kan per coupé verschillen zodat reizigers de coupé kunnen kiezen die ze prettig vinden, aldus de NS.
© ANP
This post was last modified on %s = human-readable time difference 11:32
Minister Barry Madlener (Infrastructuur en Waterstaat) ziet meer in de toekomst van elektrisch vliegen dan…
Diverse storingen, waaronder een ontruiming van een trein, hinderen woensdag het treinverkeer. Door een defect…
Deutsche Bahn bereidt zich voor op een nieuwe mega-onderhoudsoperatie op het spoor. Vanaf 1 augustus…
Het Europese Hof van Justitie gaat adviseren of de NS terecht het monopolie heeft gekregen…
In het Noord-Hollandse Castricum is dinsdagochtend een vrouw gewond geraakt toen ze op het station…
De extra spitstreinen tussen Amersfoort en Harderwijk gaan vanaf 7 april rijden. Dat meldt de…