Foto: Shutterstock
De Nederlandse Spoorwegen heeft met het oog op de hoge temperaturen extra aandacht voor de airconditioning in de treinen. Om ervoor te zorgen dat reizigers in een koele trein kunnen zitten, heeft NS de prioriteit van alle 5000 treinairco’s verhoogd. Dat betekent dat als een airco in een trein kapotgaat, deze trein zo snel mogelijk voor reparatie van het spoor gaat.
Dagelijks werken deze periode extra monteurs verspreid over vier locaties aan het onderhoud en herstel van de airco’s. In totaal heeft 95 procent van de treinen airconditioning. De oudere treinen zonder airco (DDM-dubbeldekkers en oude SGMm-Sprinters) rijden vooral sprinterdiensten voor korte afstanden en hebben raampjes die open kunnen. De conducteur of machinist kan de airco niet instellen. Dat wordt automatisch geregeld. De temperatuur kan per coupé verschillen zodat reizigers de coupé kunnen kiezen die ze prettig vinden, aldus de NS.
© ANP
This post was last modified on 18 juli 2018 11:32
Na meer dan een half jaar is de belangrijke internationale verbinding over de Tauernspoorlijn (Salzburg…
In Rotterdam ligt metro E (Rotterdam Centraal – Den Haag Centraal) er vanaf zaterdag twee…
Er dreigen nieuwe acties bij NS nu de leden van FNV Spoor en de Vakbond…
Sinds deze maand is NS gestopt met de verkoop van de populaire Jongerendagkaart. Toch kunnen…
Het vernieuwde Hoofdstation in Groningen is sinds zondag na een 64 dagenlange stremming weer open.…
Update 15.00 uur met meer informatie en foto's Defensie koopt wellicht 24 oude rijtuigen van…