Bij reizigersorganisatie Rover zijn veel klachten binnengekomen over de nieuwe treindienstregeling. Reizigers klagen onder meer over slechte aansluitingen tussen treinen van verschillende vervoerders, het vervallen van late treinverbindingen en de nog niet herstelde treinverbinding naar België.
Voor het stad- en streekvervoer komen klachten binnen over bijvoorbeeld slechte aansluitingen van busdienstregelingen op schooltijden. Hoeveel klachten tot nu toe precies binnen zijn gekomen, kon een woordvoerder niet direct vertellen.
Rover meldt vrijdag een meldpunt te hebben geopend voor de nieuwe dienstregeling voor de trein en het stad- en streekvervoer. De meeste dienstregelingen, waaronder die van de NS, gaan vanaf zondag in. Die voor de treinen kent in tegenstelling tot vorig jaar slechts kleine wijzigingen, maar die kunnen voor sommige reizigers grote gevolgen hebben, aldus Rover.
De NS heeft wegens grootschalige projecten aan de infrastructuur volgens Rover het voornemen de komende jaren geen grote wijzigingen meer door te voeren in de treindienstregeling. De reizigersorganisatie vindt echter dat er nog wel ruimte moet zijn voor kleine tussentijdse aanpassingen. De meldingen die binnenkomen wil de belangenorganisatie gebruiken daar met vervoerders over te praten.
De Europese Commissie heeft onlangs een actieplan gepresenteerd waarmee de commissie de reistijden per internationale…
De nieuwe OV-pas is sinds deze week beschikbaar. Mensen kunnen de opvolger van de OV-chipkaart…
Nieuwe regels, betere afstemming en een nieuwe overkoepelende organisatie van spoorbeheerders moeten het internationale treinverkeer…
Op 14 december gaat de nieuwe dienstregeling voor het jaar 2026 van start. Er gaan…
Het Belgische treinverkeer en rest van het openbaar vervoer wacht flinke hinder door een driedaagse…
Het treinverkeer tussen Schiphol en Leiden blijft hinder houden van een storing bij Schiphol. In…