Siemens Mobilty en de ÖBB hebben op 20 april een raamovereenkomst gesloten voor een bestelling van maximaal 200 Desiro ML treinstellen. Dat meldt Railwy Gazette. Het type Desrio ML is door Siemens eerder gebouwd voor de Belgische spoorwegen (NMBS).
Net als bij de treinstellen die de NMBS heeft afgenomen, zouden de treinen voor de ÖBB geschrikt moeten zijn voor 160 kilometer per uur. De elektrische treinstellen zullen ook geschrikt worden gemaakt voor het Duitse spoor.
In de raamovereenkomst wordt gesproken over een driedelig treinstel met 217 zitplaatsen 2e klas. Als de order van 200 treinen defintief wordt geplaatst, is de waarde daarvan 1 miljard euro.
De Europese Commissie heeft onlangs een actieplan gepresenteerd waarmee de commissie de reistijden per internationale…
De nieuwe OV-pas is sinds deze week beschikbaar. Mensen kunnen de opvolger van de OV-chipkaart…
Nieuwe regels, betere afstemming en een nieuwe overkoepelende organisatie van spoorbeheerders moeten het internationale treinverkeer…
Op 14 december gaat de nieuwe dienstregeling voor het jaar 2026 van start. Er gaan…
Het Belgische treinverkeer en rest van het openbaar vervoer wacht flinke hinder door een driedaagse…
Het treinverkeer tussen Schiphol en Leiden blijft hinder houden van een storing bij Schiphol. In…