Foto: (c) Rob Dammers, cc-by 2.0
Het is nog altijd niet mogelijk online een verzoek tot schadevergoeding te doen bij de NS. Het systeem ligt sinds vorige week plat toen er tijdens de stakingen een grote hoeveelheid aanvragen binnenkwam.
De vervoerder hoopte dat de problemen voor het weekend opgelost zouden zijn, maar volgens een woordvoerder is er iets nog niet goed. De hoop is nu dat het systeem maandag weer in gebruik kan worden genomen.
De afgelopen tijd waren er verschillende stakingen bij de NS, waardoor geen of minder NS-treinen reden. Vorige week woensdag werd bekend dat op dat moment tienduizenden mensen bij de NS een declaratie hadden ingediend voor een vergoeding van hun reiskosten die ze door de stakingen hadden moeten maken.
Sinds eind vorige week werkt het formulier dat moet worden ingevoerd om een claim in te dienen niet meer. Een NS-woordvoerder zei toen dat ze heel veel aanvragen kregen en dat ze het sterke vermoeden hadden dat ook bots aan het werk waren die veel aanvragen tegelijk deden om het systeem zo plat te leggen.
Reizigers kunnen tot drie maanden na de dag van de reis compensatie aanvragen.
(c) Treinreiziger.nl / ANP
This post was last modified on 22 juni 2025 18:14
De NS heeft meer dan 100.000 schadeclaims ontvangen van reizigers die tijdens de NS-stakingen in…
De provincie Friesland trekt 2,2 miljoen euro uit voor een onderzoek naar de inzet van…
Een meerderheid van de Europeanen verkiest het reizen per trein boven het vliegtuig. Maar dan…
Het treinverkeer tussen Hengelo en Enschede ligt er volgende week vier dagen lang uit wegens…
NS en Arriva rijden van zaterdag 12 juli tot en met vrijdag 18 juli extra…
De Duitse (DB), Deense (DSB) en Tsjechische (ČD) spoorwegen beginnen mei 2026 een directe trein…