Reizigers in het openbaar vervoer die hun geld willen terugvragen, moeten dat bij één centraal meldpunt kunnen doen. Daarvoor pleit het OV-loket, de ombudsman voor het openbaar vervoer, dinsdag in een kwartaalrapport.
Nu heeft ieder vervoerbedrijf een eigen loket waar geld kan worden teruggevraagd. Dat kan bijvoorbeeld als iemand is vergeten uit te checken met een ov-chipkaart.
Inmiddels is er een bedrijf actief dat het terugvragen van het geld regelt, maar daar moet voor worden betaald. Dat zo´n bedrijf bestaat, toont volgens het OV loket aan dat er behoefte is aan een centraal meldpunt.
Het is volgens het loket ook ´geen teken van kwaliteit´ dat er grote verschillen bestaan in de regelingen voor het terugvragen van geld.
Het loket kreeg het eerste kwartaal 1446 klachten. Vooral in januari was het druk, toen kwamen 666 klachten binnen. Er was toen veel vertraging door het winterweer. Reizigers klaagden bij het loket ook over een gebrek aan coulance bij de NS.
Novum
This post was last modified on 30 mei 2017 10:13
De Europese Commissie heeft onlangs een actieplan gepresenteerd waarmee de commissie de reistijden per internationale…
De nieuwe OV-pas is sinds deze week beschikbaar. Mensen kunnen de opvolger van de OV-chipkaart…
Nieuwe regels, betere afstemming en een nieuwe overkoepelende organisatie van spoorbeheerders moeten het internationale treinverkeer…
Op 14 december gaat de nieuwe dienstregeling voor het jaar 2026 van start. Er gaan…
Het Belgische treinverkeer en rest van het openbaar vervoer wacht flinke hinder door een driedaagse…
Het treinverkeer tussen Schiphol en Leiden blijft hinder houden van een storing bij Schiphol. In…