In verband met de warmte zet ProRail extra storingsteams in om storingen te voorkomen en sneller te kunnen verhelpen. Deze teams houden de ´hitteschouw´ die gehouden wordt als de temperatuur gedurende meerdere dagen boven de 25 graden ligt.
Op kritische plekken, zoals bij wissels en in bochten in het spoor, voeren de teams extra controles uit om uitzetting van het spoor te voorkomen en snel te detecteren. De uitzetting kan voorkomen worden door sleuven in de sporen te slijpen.
Voorts worden relaiskasten extra gecontroleerd en hebben de storingsteams extra printplaten bij zich, om sein- en wisselstoringen te voorkomen en sneller op te kunnen lossen.
Deze dagen zijn er gemiddeld wat meer storingen dan normaal op het spoorwegnet. Vooral het traject Utrecht-Arnhem wordt al enkele dagen achter elkaar geplaagd.
De Europese Commissie heeft onlangs een actieplan gepresenteerd waarmee de commissie de reistijden per internationale…
De nieuwe OV-pas is sinds deze week beschikbaar. Mensen kunnen de opvolger van de OV-chipkaart…
Nieuwe regels, betere afstemming en een nieuwe overkoepelende organisatie van spoorbeheerders moeten het internationale treinverkeer…
Op 14 december gaat de nieuwe dienstregeling voor het jaar 2026 van start. Er gaan…
Het Belgische treinverkeer en rest van het openbaar vervoer wacht flinke hinder door een driedaagse…
Het treinverkeer tussen Schiphol en Leiden blijft hinder houden van een storing bij Schiphol. In…