Rover is een samenwerking gestart met rechtsbijstandverzekeraar en juridische dienstverlener ARAG. Met deze samenwerking wil Rover haar leden ondersteuning bieden in een geschil met vervoersbedrijven. Roverleden maken gratis gebruik van de telefonische helpdesk van ARAG.
Soms ontvangt Rover ernstige klachten die eindigen in een geschil waarbij juridische ondersteuning wenselijk is. Denk aan incidenten als een gemist vliegtuig door grote vertraging, financiële schade door problemen met een OV-abonnement of letsel door een overvolle trein of een te vroeg wegrijdende bus. ARAG zal Rover juridische ondersteuning bieden om dit soort ernstige klachten aan te pakken.
Roverleden kunnen bovendien voortaan zelf contact opnemen met de helpdesk van ARAG voor gratis eerstelijns advies. “Soms is het niet duidelijk wat de rechten van de reiziger zijn,” stelt Rover-voorzitter Arriën Kruyt, “met deze samenwerking willen wij onze leden nog beter ondersteunen en het Roverlidmaatschap extra toegevoegde waarde geven”. Roverleden kunnen daarom bij ARAG terecht voor zowel reiziger gerelateerde vragen, als ook algemene juridische vragen over bijvoorbeeld burenruzies of ontslagrecht.
This post was last modified on 7 januari 2019 21:56
De Europese Commissie heeft onlangs een actieplan gepresenteerd waarmee de commissie de reistijden per internationale…
De nieuwe OV-pas is sinds deze week beschikbaar. Mensen kunnen de opvolger van de OV-chipkaart…
Nieuwe regels, betere afstemming en een nieuwe overkoepelende organisatie van spoorbeheerders moeten het internationale treinverkeer…
Op 14 december gaat de nieuwe dienstregeling voor het jaar 2026 van start. Er gaan…
Het Belgische treinverkeer en rest van het openbaar vervoer wacht flinke hinder door een driedaagse…
Het treinverkeer tussen Schiphol en Leiden blijft hinder houden van een storing bij Schiphol. In…