De Nederlandse Spoorwegen presenteren een marketingsactie waarbij treinreizigers musjes kunnen verzamelen. Acht verschillende musjes tonen één regel van het eerste couplet van het Wilhelmus. Met de actie wil NS met een knipoog naar het WK voetbal treinreizigers helpen het volkslied te leren.
Volgens NS kent 40% van alle Nederlanders het eerste couplet van ons volkslied niet, terwijl 73% van de Nederlanders het wel belangrijk vindt dat we het Wilhelmus kennen. Reizigers kunnen gedurende de marketingsactie van 2 tot en met 29 juni bij een aantal winkels op het station het Wilhelmus bij elkaar sparen.
Bij de verkoop van verschillende actieproducten ontvangen reizigers een musje dat op zijn staart een regel van het 1e couplet van het Wilhelmus heeft. Wie de in totaal acht juiste Wilhelmusjes heeft verzameld kan vervolgens tijdens het WK voetbal het 1e couplet van het volkslied meezingen.
De musjes worden vergeven bij in totaal 15 producten die onder andere via de Brooodzaak, Smullers en de Kiosk op stations verkrijgbaar zijn. Zie wilhelmusje.nl.
De Europese Commissie heeft onlangs een actieplan gepresenteerd waarmee de commissie de reistijden per internationale…
De nieuwe OV-pas is sinds deze week beschikbaar. Mensen kunnen de opvolger van de OV-chipkaart…
Nieuwe regels, betere afstemming en een nieuwe overkoepelende organisatie van spoorbeheerders moeten het internationale treinverkeer…
Op 14 december gaat de nieuwe dienstregeling voor het jaar 2026 van start. Er gaan…
Het Belgische treinverkeer en rest van het openbaar vervoer wacht flinke hinder door een driedaagse…
Het treinverkeer tussen Schiphol en Leiden blijft hinder houden van een storing bij Schiphol. In…