Foto: Stefan Verkerk
Vanaf maandag zal NS de dienstregeling nog op een paar plekken aanpassen. Met name een aantal treinseries rond Gouda worden geschrapt.
Zo vervalt de helft van het aantal intercity’s tussen Rotterdam, Gouda en Utrecht (voor de kenners: treinserie 2800). Ook tussen Den Haag, Gouda, Utrecht en Amersfoort worden er treinen geschrapt (treinserie 2000). Vanuit zowel Rotterdam als Den Haag blijven er twee snelle treinen per uur rijden richting de Domstad.
Goed ingevoerde bronnen vertellen aan Treinreiziger.nl dat er ook Sprinters tussen Den Haag en Gouda Goverwelle worden geschrapt (treinserie 6800). NS heeft dat nog niet bevestigd. Aanvankelijk had NS plannen om veel meer treinen te schrappen, bijvoorbeeld intercity’s tussen Den Haag – Amsterdam en tussen Lelystad – Dordrecht, maar daar is het spoorbedrijf op terug gekomen.
Als de wijziging maandag 16 november zijn doorgevoerd heeft NS geen plannen om de dienstregeling verder te versoberen.
This post was last modified on 24 januari 2021 22:41
Personeel van de Nederlandse Spoorwegen legt volgende week en de week daarna plaatselijk het werk…
Van, via en naar station Amersfoort Centraal rijden dinsdag vanaf 21.00 uur geen treinen vanwege…
Bij station Eindhoven Centraal is het zaterdag rond het middaguur erg druk. Door werkzaamheden rijden er geen…
Volle treinen. Vertraagde treinen. Of zelfs uitvallende treinen. Veel internationale treinreizigers hebben er deze zomer…
NS start maandag met het testen van de Airport Sprinter tussen Amsterdam Centraal en Hoofddorp.…
Werknemers van de Nederlandse Spoorwegen gaan binnenkort actievoeren. Er wordt onder meer gedacht aan estafettestakingen…
Bekijk reacties
Ik begrijp dat dit schrappen echt nodig is,helaas.
Maar misschien is er over een jaar wat meer duidelijkheid hoe de situatie dan is ,en kunnen deze maatregelen geleidelijk weer worden terug gedraaid.
Dat hoop ik echt voor het spoorbedrijf en hun mensen.
Peter
Meer schrappen heeft weinig zin zolang je het bijbehorende personeel gewoon moet doorbetalen.
Dat is de vraag, met de NOW-regeling. Bovendien zijn er ook andere kosten voor het rijden van de trein. Zoals de infraheffing aan ProRail, de stroom en dergelijke. Ook is er natuurlijk sneller onderhoud nodig.
Je bent nog een argument vergeten en dat is NS personeel positief getest thuis zit.
Volkomen belachelijk: de treinen zitten nu weer vol, en soms overvol: meer reizigers, veel minder treinen en ook veel minder treinstellen. Omdat er niet of nauwelijks gecontroleerd wordt zie je ook veel zwartreizigers en randfiguren. Dit alles maakt de kans op besmetting veel groter ! Zijn ze gek geworden ?????!!!!!