De spoorlijn van Heerenveen naar Groningen staat op losse schroeven. Dat zeggen de werkgeversorganisaties VNO-NCW Noord en MKB-Nederland Noord tegenover Dagblad van het Noorden .
De werkgeversorganisaties krijgen signalen dat bestuurders het geld liever aan andere projecten willen besteden. "Het lijkt alsof de zaak de verkeerde kant op is gekanteld", zegt Riek Siertsema van MKB-Noord tegen de krant.
De Friese gedeputeerde Sietske Poepjes presenteert vrijdag nieuwe cijfers over de haalbaarheid van het project. Zij zegt onverminderd voorstander te zijn van de spoorlijn. Als de spoorlijn er werkelijk komt, dan zou het decentraliseren van de stoptrein Zwolle – Leeuwarden goed van pas kunnen komen. "Dan wordt een rechtstreekse stoptreinverbinding Zwolle – Heerenveen – Leek – Groningen mogelijk", zo meldt een oplettende lezer.
De Europese Commissie heeft onlangs een actieplan gepresenteerd waarmee de commissie de reistijden per internationale…
De nieuwe OV-pas is sinds deze week beschikbaar. Mensen kunnen de opvolger van de OV-chipkaart…
Nieuwe regels, betere afstemming en een nieuwe overkoepelende organisatie van spoorbeheerders moeten het internationale treinverkeer…
Op 14 december gaat de nieuwe dienstregeling voor het jaar 2026 van start. Er gaan…
Het Belgische treinverkeer en rest van het openbaar vervoer wacht flinke hinder door een driedaagse…
Het treinverkeer tussen Schiphol en Leiden blijft hinder houden van een storing bij Schiphol. In…