Het Zwitserse TEE-treinstel RAe II 1053 wordt weer rijvaardig gemaakt. RAe II-treinstellen uit 1961 waren de eerste meersysteem-treinstellen. Stadler gaat in opdracht van SBB Historic er voor zorgen dat het treinstel weer grensoverschrijdend ingezet kan worden.
Het TEE-tijdperk spreekt voor velen tot de verbeelding. Het type treinstel dat nu wordt opgeknapt reed 15 jaar lang tussen Parijs en Italië via Zwitserland. Een enkele keer werden de treinstellen ook ingezet in de TEE Edelweiss, die Amsterdam via Brussel met Zürich verbond.
Het historische treinstel krijgt in de SBB-werkplaats in Olten een nieuw elektrisch systeem. Daarna verhuist de trein op eigen kracht naar de Stadler-fabriek in Bussnang. Hier worden de vernieuwde systemen getest.
This post was last modified on 19 juli 2017 09:59
De Europese Commissie heeft onlangs een actieplan gepresenteerd waarmee de commissie de reistijden per internationale…
De nieuwe OV-pas is sinds deze week beschikbaar. Mensen kunnen de opvolger van de OV-chipkaart…
Nieuwe regels, betere afstemming en een nieuwe overkoepelende organisatie van spoorbeheerders moeten het internationale treinverkeer…
Op 14 december gaat de nieuwe dienstregeling voor het jaar 2026 van start. Er gaan…
Het Belgische treinverkeer en rest van het openbaar vervoer wacht flinke hinder door een driedaagse…
Het treinverkeer tussen Schiphol en Leiden blijft hinder houden van een storing bij Schiphol. In…