De Consumentenbond opent woensdag een meldpunt voor vragen en klachten over het papieren treinkaartje dat verdwijnt. Vanaf woensdag moeten treinreizigers een ov-chipkaart kopen. Ongeveer 2,5 miljoen mensen krijgen voor het eerst te maken met een andere manier van vervoersbewijzen kopen en gebruiken.
De Consumentenbond vreest dat treinreizen voor reizigers ingewikkelder of duurder wordt door afschaffing van het papieren kaartje. Dit geldt bijvoorbeeld voor houders van een trajectkaart of een voordeelurenabonnement, die buiten de voor hun abonnement geldende reisroute of uren willen reizen. Maar ook reizigers die gebruik willen maken van keuzedagen of samenreiskorting, kunnen op problemen stuiten. Het meldpunt is bedoeld om de ervaringen van reizigers in kaart te brengen. De Consumentenbond gaat de meldingen bespreken met NS.
(c) ANP
Deze zomer wordt er meer dan ooit gewerkt aan het spoor, merkt Treinreiziger.nl op. Van…
Vanwege de 15e verjaardag van de OV-fiets krijgt de tweewieler een speciale Brabantse uitvoering. De…
Op de website Treinreiziger.nl is de mogelijkheid om te reageren op artikelen voorlopig uitgeschakeld. Dit…
NS verkoopt zijn dochterbedrijf Abellio Duitsland aan de Duitse spooronderneming BeNEX, maakte het spoorwegbedrijf dinsdag…
Nederlandse treinreizigers moeten ook dit jaar rekening houden met verstoringen op het spoor. Daarvoor waarschuwt…
Het treinverkeer wordt komende zaterdag om 22.30 uur drie minuten stilgelegd naar aanleiding van de…