De stadsregio Rotterdam looft 10.000 euro uit aan de winnaar van de campagne Slim OV-idee 2014-2015. Met deze campagne is de stadsregio, samen met de vervoersbedrijven, op zoek naar het idee dat het openbaar vervoer in de regio aantrekkelijker en beter maakt.
De campagne is bedoeld voor studenten en young professionals, die in de huid van reiziger kruipen. Van 22 september tot en met 23 november kunnen de ideeën ingezonden worden. Daarna bepaalt de jury, bestaande uit de stadsregio en de vervoersbedrijven (RET, NS, Connexxion en Aqualiner) welk idee er wint. Een team van experts adviseert de jury op het gebied van haalbaarheid, uitvoering en uitwerking. De prijsuitreiking is begin 2015.
De Pop-Up Bushalte is het winnende idee van vorig jaar. Dit is een halte die geplaatst wordt bij tijdelijke halteplekken. Het is vergelijkbaar met een billboard, en biedt voldoende ruimte voor informatie over de reden en duur van de verplaatsing. Het afgelopen jaar hebben de stadsregio en de vervoerders gewerkt aan de verdere uitwerking van de halte. Tijdens de prijsuitreiking wordt de eerste Pop-Up Bushalte gepresenteerd.
Meer info: SlimOVidee.nl
Een Eurostar-trein van Amsterdam naar Parijs is donderdagochtend gestrand met 600 passagiers aan boord. In…
Er is vanaf donderdagochtend tot zondagochtend helemaal geen treinverkeer in Groningen door werkzaamheden. Als maandag…
Qbuzz krijgt een boete van in totaal 1 miljoen euro van de provincie Friesland voor…
De NS heeft meer dan 100.000 schadeclaims ontvangen van reizigers die tijdens de NS-stakingen in…
De provincie Friesland trekt 2,2 miljoen euro uit voor een onderzoek naar de inzet van…
Een meerderheid van de Europeanen verkiest het reizen per trein boven het vliegtuig. Maar dan…