Ook in 2024 rijden er iedere vrijdagnacht twee nachttreinen van Arriva. Deze vertrekken na middernacht uit Groningen en Maastricht en hebben Schiphol als eindbestemming. Vroeg op zaterdagochtend rijden de Arriva-treinen vanuit de Randstad weer terug naar Groningen en Maastricht. Niet langer zijn alle tickets 10 euro. Korte ritten zullen voortaan 5 euro kosten, terwijl voor lange ritten 15 euro zal moeten worden betaald.
Vanaf de start van de nachttreinen in 2022 betaalde de reiziger een vaste prijs om mee te reizen, ongeacht de afgelegde afstand. Vanaf 9 februari 2024 betalen reizigers afhankelijk van de reisafstand 5, 10 of 15 euro.
Een ritje als Maastricht – Sittard, Groningen – Assen, Weert – Eindhoven, Utrecht – Amsterdam zal voortaan 5 euro zijn. Lange ritten, zoals Maastricht – Eindhoven en verder en Groningen – Lelystad en verder zullen voortaan 15 euro gaan kosten. Het aantal verbindingen waar het 5 euro-tarief van toepassing is, is beperkt. Voortaan zijn tickets niet alleen meer verkrijgbaar via Glimble maar ook via 9292.
Ook is het mogelijk om in de trein een ticket aan te schaffen. Dan wordt er wel een extra toeslag van 2,50 euro in rekening gebracht, de zogenoemde PIN-servicetoeslag. Dit bedrag krijgt de reiziger vervolgens terug als reistegoed in reisapp Glimble. De ov-chipkaart is niet geldig in de nachttrein van Arriva.
Daarnaast staat er nog een wijziging op het programma. Nu rijdt de Arriva-nachttrein nog vanuit het noorden via Amsterdam Zuid. Dit wijzigt per 30 maart, dan stopt de trein niet langer op Amsterdam Zuid, maar te Amsterdam Centraal.
Bron: arriva.nl
This post was last modified on %s = human-readable time difference 22:38
Staatssecretaris Chris Jansen van openbaar vervoer gaat het strikte veiligheidsbeleid voor spoorwegovergangen heroverwegen. Zoals afgelopen…
Het onderzoek van de Europese lobbygroep Transport & Energy (T&E) naar Europese treinmaatschappijen heeft flink…
Meerdere storingen hinderen het treinverkeer op dinsdag nog de hele dag. De grootste problemen zijn…
De oude EuroCity Brussel - Parijs is vanaf 19 december terug als de Ouigo, een…
De NS staat bij de vijf slechtst presterende Europese treinmaatschappijen in een nieuw onderzoek dat…
Spoorwegovergangen zijn behalve veiligheidsrisico's en obstakels voor het wegverkeer, ook steeds meer een barrière voor het…