NS begint voorzichtig met enkele spoordeelwinkelacties

5 maanden terug

De Nederlandse Spoorwegen bieden op bescheiden schaal weer acties aan via de Spoordeelwinkel. Het gaat vooralsnog om zes aanbiedingen voor uitjes met de trein.

Treinreizen vanaf € 23

Het goedkoopste treinkaartje kost € 23 en betreft een dagretour in de daluren naar Roermond. Daarnaast is er een kortingsbon van 10% bijgevoegd voor de outlet en kortingsbonnen voor de binnenstad. Deze actie is te koop en geldig tot en met 2 januari 2022.

Daarnaast kun je via de NS Spoordeelwinkel Burgers Zoo met korting bezoeken, evenals dierentuin Wildlands. Ook is er een combiticket beschikbaar voor de Efteling en Walibi Holland. Tot slot is er een actie voor Toverland.

Overzicht alle acties

  • Efteling: Trein + Bus + Toegang: € 49
  • Korting Walibi Holland: Trein + Bus + pretpark € 46
  • Toverland per trein, inclusief toegang: € 39
  • Trein + Bus + Burgers Zoo: € 36
  • Korting Wildlands Emmen: Trein + dierentuin: € 31
  • Dagretour Roermond: € 23

Geen losse treinacties

Wanneer er weer losse goedkope treinkaartjes aangeboden gaan worden, is onbekend. Bij alle bovengenoemde acties geldt: reizen is doordeweeks niet toegestaan tussen 6:30 – 9:00 uur en 16:00 – 18:30 uur. Reizen die in de daluren begonnen zijn mogen NIET worden afgemaakt (dat in tegenstelling tot reizen die met de ov-chipkaart worden gemaakt). In het weekend zijn er geen tijdsbeperkingen. De verkoopperiode verschilt per actie. De acties zijn te koop via ns.nl/spoordeelwinkel.

This post was last modified on 23 mei 2021 11:11

Share

Bekijk reacties

  • Ik kijk uit naar het moment dat er weer losse dagkaarten gekocht kunnen worden bij Kruidvat en Albert Heijn.
    Altijd leuk om vanuit Noord Holland naar Maastricht of Noord Brabant te gaan.

    • Ik kijk ook uit naar goedkope trein kaartjes op spoorvoordeel Kan dan eindelijk weer eens een weekje er tussen uit
      Reizen in de dal uren en logeren bij familie

  • Auch ich freue mich , dass endlich wieder Bewegung in den Markt für günstige Fahrkarten innerhalb der Schwachlastzeiten kommt ! Dann wird es hoffentlich auch bald wieder möglich sein , mit der "Daluren Dagretourkarte" für unter 20 € von Venlo aus nach Rotterdam/Amsterdam/DenHaag zu reisen . Holland- dann komme ich !

  • Snel weer losse kaartjes kan ik gunstig naar Familie in Groningen gaan vanuit limburg

  • Gezellig weer met vriendinnen naar utrecht.

    Met de losse kaartjes.

    omdat wij opstappen op verschillende plaatsen.

  • Ik denk dat NS voorlopig geen losse kaartjes moet verkopen tegen afbraakprijzen, er moet nu eerst eens wat geld binnenkomen.

    • Ze zouden vooral eerst de dienstregeling en materieelinzet terug op volle sterkte moeten brengen. Sardientjesvervoer is vooral nu een slechte reclame.

      • Welk sardientjes vervoer? Ga eens een halfuurtje op een station kijken, het gros van de treinen is nog steeds vrijwel leeg.

        • Sardientjes gaat wat ver, maar er zijn genoeg voorbeelden te geven waar er te volle treinen waren. Dat kun je niet gemist hebben. Ook het OMT heeft haar zorgen daarover uitgesproken. Inmiddels rijden er meer treinen, maar de vraag neemt ook toe. "Ga eens op station kijken" is een te gemakkelijke. Want de problemen doen zich vaak op specifieke trajecten voor. Dus als je in Apeldoorn kijkt, zie je misschien lege treinen, maar als je in Gouda kijkt, zag je misschien wel volle treinen. Met name trajecten waar treinen geschrapt zijn/waren, zijn treinen sneller vol, zeker als de materieelinzet te bescheiden is.

        • Ja, nu nog wel. Maar als NS en hun partners weer goedkope kaartjes in de aanbieding doen, zal het snel drukker worden in de trein. En het zal mij niet verbazen dat dan na enige tijd een duidelijke toename te zien zal zijn in besmettingscijfers... Ondanks dat er nog steeds een mondkapjesplicht is in het ov. Helaas zijn er nu al reizigers die zich daar niet -meer- aan houden. En boetes worden kennelijk niet uitgeschreven, personeel kijkt de andere kant op uit angst voor mogelijk agressieve reacties door de reizigers die geen mondkapje op hebben.

        • @Stokbosveen: Een grote toename van besmettingen door te volle treinen lijkt mij op dit moment niet reëel. Natuurlijk kunnen te volle treinen bijdragen, net zoals geen afstand houden in een supermarkt. Maar in de huidige omstandigheden moet het wel heel knap zijn om plots een forse stijging te krijgen door volle treinen. Een forse toename door de Indiase variant zou waarschijnlijker kunnen zijn, maar ook dat hoop/verwacht ik niet.

    • Afbraakprijzen? Het wordt tijd dat we eens voor normale prijzen door dit land kunnen reizen en ook mensen met een kleine beurs hun familie aan de andere kant van het land kunnen bezoeken.

  • En waar blijven de DDZ's? Ik kan het mis hebben, maar ik heb niet de indruk (zie ook geen berichten daarover) dat er iets gedaan wordt aan het detecteren en liefst oplossen van de problemen met dit materieel. Op een gegeven moment zal dit weer inzetbaar moeten zijn om de stijgende vervoersvraag te faciliteren!

    • Ik geloof dat die niet eerder dan september weer in de dienstregeling terugkomen. Ik zie ze wel eens heen en weer rijden tussen Groningen en Zwolle. Volgens mij rijden ze dan op volle snelheid, maar mij is verzekerd dat ze momenteel beslist niet harder dan 110 mogen.

      • "Volgens mij..." ? Blijf bij de feiten. Als u als enige Nederlander met het blote oog snelheid unt meten, is het tijd voor een andere baan.

        • Het is zeer wel mogelijk door ervaring de snelheid te schatten of ruwweg te meten door de tijd vast te stellen die een trein nodig heeft om zijn eigen lengte af te leggen. Dat gaat goed hoor.

        • @Dries Molenaar. Hoewel ik niet met een stopwatch langs het spoor sta, vind ik het lijken alsof men met de DDZ's waarmee getest wordt niet bepaald terughoudend is qua snelheid. Bovendien rijden ze tussen Zwolle en Assen ongeveer drie minuten voor de reguliere IC's die rijden met 140km/h (in Groningen gebruikt de DDZ spoor 7B en de reguliere IC spoor 7A). Als de DDZ's dus maximaal 110km/h zouden gaan, zouden ze de reguliere IC's dus vertragen, wat niet het geval is. Maar Margriet de Wijze heeft ongetwijfeld een betere verklaring.

        • Als je weet hoeveel afstand er tussen 2 palen zit, en je telt het aantal seconden van de trein tussen paal 1 en 2, kun je precies de snelheid uitrekenen.

          Maar goed, logica gebruiken is natuurlijk moeilijker dan zinloos bashen op internet.

  • Het word tijd dat de dagkaarten van Kruitvat weer komen kan ik weer naar mijn zoon en schoondochter in Arnhem Zuid gaan.

    • Dan komen de kaartjes-klaag-onderwerpen ook weer terug. Net als vroeger :)
      Mag ik voor 900 reizen. Het is tot 31 mei, mag ik dan ook op 20 juni?

      • Heb je het stiekem niet een beetje gemist? Ik wel, en natuurlijk ook jouw reacties daarop ;-) :D

      • Het is toch ook absurd dat we de e-tickets die we 7 weken geleden bij de bibliotheek geprint hebben niet meer kunnen wijzigen, terwijl het morgen rotweer is? En dat terwijl we de kaartjes cadeau hadden gekregen. Op deze manier sluit NS mensen onder bewindvoering uit. En de hond mag ook al niet gratis mee. En dat wij uit Nieuweschans pas na 9:00 mogen reizen is ook belachelijk, want zo komen we pas na de middag in Utrecht aan, terwijl een vriendin uit Hilversum er al voor 10:00 is. En als je op de terugweg pas na 18:30 mag reizen, dan mis je in Stavoren mooi de laatste bus als je vanuit Valkenburg via Vlissingen naar huis wilt. De kaartjes moeten gewoon de hele dag geldig zijn en ook in de bus. En als ze maximaal 10 euro kosten en de hele dag geldig zijn, dan verkopen ze er veel meer, ja toch?

  • Dagje Leeuwarden naar Roermond of Maastricht zit er doordeweeks niet in omdat er niet voor 9.00 en tussen 16.00 en 19.30 gereisd mag worden met een aanbieding. Wat heb je er aan om tegen middernacht thuis te komen? Loze aanbiedingen dus.

    • Tja, dan ga je van de ene uiterste naar de andere uiterste gaat.. dat dat niet wenselijk is is 1, maar er zijn nog genoeg andere mogelijkheden. Dus geen gegeven paard in de mond kijken

    • In het weekeinde geldt dat niet. Dus, dat heb j e aan die kaarten. Weekend trip.

  • Ze zijn ook met andere acties bezig nl het lozen van personeel wat al hun hele daar werkt en dat op niet zo'n nette manier. Maar dit alles tbv service voor de reiziger!

    • Wat een onzin. Iedereen heeft werkgelegenheid garantie tot 2025. Alleen sommige functies verdwijnen. Vergelijk het eens met de Treinreiswinkel, waar iedereen van het ene op het andere moment op straat stond.

      • Helaas is het waar corona heeft meer gekost dan alleen dode en eenzaamheid zelf hoop ik dat de akte van de treinkaartjes snel begint ook weer meer werk en meer plezier en geluk