De intercity Den Haag – Arnhem wordt ingekort tot Den Haag – Utrecht. Tussen Utrecht – Arnhem – Nijmegen komt een nieuwe intercity te rijden. Doorgaande reizigers tussen Den Haag en Arnhem moeten straks extra overstappen.
Per december 2008 – het moment dat het nieuwe spoorboekje van 2009 in gaat – wordt de intercity Den Haag – Arnhem (- Nijmegen) ingekort tot Den Haag – Utrecht. Reden hiervoor is de introductie van een nieuwe intercity Schiphol – Nijmegen. Per saldo gaan er meer treinen rijden, maar reizigers uit Den Haag en Gouda naar Arnhem, Ede-Wageningen en Driebergen-Zeist (visa versa) profiteren daar niet van. Zij hebben alleen hinder van de wijziging.
Reizigers die wel proviteren van de nieuwe dienstregeling, zijn reizigers tussen Utrecht en Schiphol. Daar wordt het aantal rechtstreekse treinen verdubbelt. Ook tussen Arnhem en Nijmegen worden meer treinen ingezet en ontstaan er nieuwe doorgaande verbindingen.
De ingekorte intercity Den Haag – Utrecht zal verder (vrijwel) dezelfde tijden blijven houden als in 2008. Ook tussen Utrecht en Arnhem zullen de tijden vrijwel hetzelfde blijven. Reizigers moeten nu alleen wel gaan overstappen.
This post was last modified on 8 november 2016 10:09
De Europese Commissie heeft onlangs een actieplan gepresenteerd waarmee de commissie de reistijden per internationale…
De nieuwe OV-pas is sinds deze week beschikbaar. Mensen kunnen de opvolger van de OV-chipkaart…
Nieuwe regels, betere afstemming en een nieuwe overkoepelende organisatie van spoorbeheerders moeten het internationale treinverkeer…
Op 14 december gaat de nieuwe dienstregeling voor het jaar 2026 van start. Er gaan…
Het Belgische treinverkeer en rest van het openbaar vervoer wacht flinke hinder door een driedaagse…
Het treinverkeer tussen Schiphol en Leiden blijft hinder houden van een storing bij Schiphol. In…