De subsidie voor klachtenwebsite ov-loket.nl wordt met twee jaar verlengd. Dat heeft minister van Verkeer en Waterstaat Camiel Eurlings (CDA) bepaalt. Op deze website, die sinds september 2008 bestaat, kunnen reizigers terecht met klachten en vragen over het openbaar vervoer.
Eurlings nam het besluit naar aanleiding van een evaluatie. Daaruit blijkt dat het OV-loket informatie steeds beter verwerkt en reizigers het meldpunt steeds beter weet te vinden. Ook zou de samenwerking tussen het loket en het openbaar vervoer steeds beter worden.
Het meldpunt wordt beheerd door reizigersvereniging Rover. Minister Eurlings belooft erop toe te zien dat de onafhankelijkheid gewaarborgd blijft.
This post was last modified on 30 mei 2017 10:13
De Europese Commissie heeft onlangs een actieplan gepresenteerd waarmee de commissie de reistijden per internationale…
De nieuwe OV-pas is sinds deze week beschikbaar. Mensen kunnen de opvolger van de OV-chipkaart…
Nieuwe regels, betere afstemming en een nieuwe overkoepelende organisatie van spoorbeheerders moeten het internationale treinverkeer…
Op 14 december gaat de nieuwe dienstregeling voor het jaar 2026 van start. Er gaan…
Het Belgische treinverkeer en rest van het openbaar vervoer wacht flinke hinder door een driedaagse…
Het treinverkeer tussen Schiphol en Leiden blijft hinder houden van een storing bij Schiphol. In…