Foto: Stefan Verkerk / archief
De herstelwerkzaamheden aan het spoor tussen Maastricht en Luik na de zware regenval van vorige week duren langer dan gepland. NS verwacht dat tot zeker maandagochtend 3 juni 05.00 uur geen treinverkeer mogelijk is tussen Maastricht Randwyck en het Belgische Visé.
Sinds zaterdagochtend rijden er geen treinen meer over het traject, nadat delen van het spoor onder water waren komen te staan. Ook spoelde ballast onder de rails weg en raakten overwegen en seininstallaties beschadigd. Een woordvoerster van NS zegt tegen ANP dat aan de Nederlandse zijde van de grens alle schade inmiddels is hersteld, maar dat in België hele stukken spoor vervangen moeten worden. Tot die tijd is treinverkeer niet mogelijk.
De Belgische spoorwegmaatschappij NMBS zet stopbussen in tussen Maastricht, Maastricht Randwyck, Eijsden en Visé. Reizigers moeten volgens NS rekening houden met minstens een half uur extra reistijd.
Als het spoor vanaf 3 juni weer in gebruik zal worden genomen, dan is dat net op tijd voor de Drielandentrein van Arriva als die doorrijdt tot Luik. Vanaf 9 juni verbindt die trein Luik, Maastricht en Aken met elkaar.
This post was last modified on 24 mei 2024 09:00
De Europese Commissie heeft onlangs een actieplan gepresenteerd waarmee de commissie de reistijden per internationale…
De nieuwe OV-pas is sinds deze week beschikbaar. Mensen kunnen de opvolger van de OV-chipkaart…
Nieuwe regels, betere afstemming en een nieuwe overkoepelende organisatie van spoorbeheerders moeten het internationale treinverkeer…
Op 14 december gaat de nieuwe dienstregeling voor het jaar 2026 van start. Er gaan…
Het Belgische treinverkeer en rest van het openbaar vervoer wacht flinke hinder door een driedaagse…
Het treinverkeer tussen Schiphol en Leiden blijft hinder houden van een storing bij Schiphol. In…