Populaire Rijden-de-Treinen-app nu ook voor iPhone

De reisplanner-app Rijden de Treinen, die sinds 2011 beschikbaar is voor Android, is vanaf nu ook te downloaden door iPhone-gebruikers. De app was al jarenlang een van de populairste reisplanners op Android (met meer dan 150.000 downloads) en is nu dan eindelijk ook beschikbaar voor de iPhone.

Lang gekoesterde wens

De app is gericht op treinreizigers die graag snel willen weten of hun treinreis zonder problemen zal verlopen en die efficiënt reisinformatie willen bekijken voor hun reis. “Hiermee onderscheidt de app zich van veel andere reisplanners. De rustige en intuïtieve interface biedt veel informatie op overzichtelijke wijze” vertelt ontwikkelaar en initiatiefnemer Geert Wirken aan Treinreiziger.nl.

De wens voor een iPhone-app bestond al veel langer. Maar tot nu toe kwam Wirken daar door zijn werk en vele andere verplichtingen niet aan toe. “Door de coronacrisis heb ik meer vrije tijd, en heb ik dit project weer opgepakt. Ik was er in 2019 al aan begonnen, maar destijds liep ik vast. De afgelopen maanden is het wel gelukt.”

Pushbericht

Een populaire functie is de mogelijkheid om je te abonneren op storingsmeldingen voor vaste reistrajecten. “Wanneer er een treinstoring op je eigen traject plaatsvindt, krijg je direct een pushbericht zodat je niet voor verrassingen komt te staan” legt Wirken uit.

Website en statistieken

Rijden de Treinen heeft ook een populaire website, waarop ook alle oude storingen terug te vinden zijn. Ook houdt de website statistieken bij hoe vaak een bepaalde oorzaak voorkomt en hoe lang de verstoringen duren.

Zo logde de website vorig jaar in totaal 4.450 storingen, dat zijn er gemiddeld twaalf per dag. Een beter resultaat dan in 2019, toen het totaal op 5940 storingen uitkwam (gem. zestien per dag). Wel duurde een storing in 2020 gemiddeld langer; waar dat in 2019 nog uit kwam op 1 uur en 37 minuten, was het in 2020 2 uur en 11 minuten. Die stijging kan worden toegeschreven aan de langdurige storing in de Rotterdamse Willemstunnel, waardoor er bijna twee weken lang ongepland minder treinen reden.

This post was last modified on 26 maart 2021 13:46

Share

Recent Posts

‘Alleen samenwerking maakt internationale treindiensten succesvol’ – drie maatschappijen achter snelle treindiensten Duitsland – Italië

De nieuwe hogesnelheidsverbindingen die vanaf 2026 ingesteld worden tussen Duitsland en Italië zijn het resultaat…

13 uur terug

Spoorwegmuseum stoot eerste generatie dubbeldekker en ander materieel af

Het Spoorwegmuseum in Utrecht stoot treinmaterieel af waaronder een DDM-1 dubbeldekker, locomotieven en een slaaprijtuig.…

17 uur terug

Vanaf 2026 nieuwe Frecciarossa’s tussen Duitse en Italiaanse steden

Trenitalia gaat in samenwerking met Deutsche Bahn en ÖBB hogesnelheidstreinen rijden tussen Duitse en Italiaanse…

2 dagen terug

NS trekt ook de stekker uit eigen platform NS Community

De NS stopt ook met het eigen internetplatform de NS Community. Op dit platform konden…

2 dagen terug

Mat ’64: nostalgisch voor sommigen, een kwelling voor de rest

Hiep hiep hoera, Mat ’64 is terug in dienst! Weliswaar alleen op de Valleilijn en…

3 dagen terug

Ook de NS stopt nu met X

De NS stopt met social mediaplatform X, het voormalige Twitter. Vanaf 1 juni zal de…

3 dagen terug