Donderdag heeft ProRail de eerste ballaststenen in de spoortunnel van Delft gestort voor de aanleg van het ondergrondse spoor. Dit is een volgende belangrijke mijlpaal in de bouw van de spoortunnel waar in 2015 de eerste trein zal rijden.
ProRail heeft de tunnel gebouwd en zorgt, na het storten van de ballast, voor de aanleg van het spoor met dwarsliggers en de bovenleiding. Wanneer de tunnel en het spoor gereed zijn, zal er worden doorgegaan met de afbouw van het ondergrondse station.
Foto: Archief / station Delft bovengronds.
This post was last modified on 23 december 2016 14:21
De Europese Commissie heeft onlangs een actieplan gepresenteerd waarmee de commissie de reistijden per internationale…
De nieuwe OV-pas is sinds deze week beschikbaar. Mensen kunnen de opvolger van de OV-chipkaart…
Nieuwe regels, betere afstemming en een nieuwe overkoepelende organisatie van spoorbeheerders moeten het internationale treinverkeer…
Op 14 december gaat de nieuwe dienstregeling voor het jaar 2026 van start. Er gaan…
Het Belgische treinverkeer en rest van het openbaar vervoer wacht flinke hinder door een driedaagse…
Het treinverkeer tussen Schiphol en Leiden blijft hinder houden van een storing bij Schiphol. In…