Foto: Guus van de Wetering (NS/GUUS PR, archief)
De aangepaste dienstregeling, die Nederlandse Spoorwegen invoerde vanwege het tekort aan treinen, is zo goed als voorbij. Vanaf maandag 25 januari rijden er weer vier intercity´s per uur tussen Amersfoort en Rotterdam en tussen Utrecht en Den Haag.
In december waren er door het winterweer extreem veel treinen kapot gegaan. Dat zorgde ervoor dat NS zich gedwongen zag om de dienstregeling aan te passen.
Inmiddels is er weer voldoende materieel beschikbaar om terug te keren naar de normale dienstregeling. Alleen tussen Zwolle – Amersfoort – Utrecht en tussen Amersfoort en Deventer kunnen in de spits nog treinen uitvallen. De extra reistijd bedraagt tussen Zwolle – Utrecht bedraagt 5 minuten; de extra reistijd Amersfoort – Deventer kan door het uitvallen van de spits treinen oplopen tot 15 minuten.
De winterse problemen lijken voorlopig definitief achter de rug. Daarmee komt er ook een einde aan het zoutkaartje.
De Europese Commissie heeft onlangs een actieplan gepresenteerd waarmee de commissie de reistijden per internationale…
De nieuwe OV-pas is sinds deze week beschikbaar. Mensen kunnen de opvolger van de OV-chipkaart…
Nieuwe regels, betere afstemming en een nieuwe overkoepelende organisatie van spoorbeheerders moeten het internationale treinverkeer…
Op 14 december gaat de nieuwe dienstregeling voor het jaar 2026 van start. Er gaan…
Het Belgische treinverkeer en rest van het openbaar vervoer wacht flinke hinder door een driedaagse…
Het treinverkeer tussen Schiphol en Leiden blijft hinder houden van een storing bij Schiphol. In…