(Novum) – Voor de bouw van het nieuwe station in Arnhem zijn dan toch aannemers gevonden. De bouwbedrijven BAM en Ballast Nedam gaan de perrontunnel en de fietsenstalling van de Openbaar Vervoer Terminal Arnhem bouwen. De laatste tijd lag het werk stil omdat de kosten te hoog opliepen.
De bouw en inrichting van de perrontunnel, waarvan een deel al is voltooid, gaan begin oktober verder. Er worden liften en roltrappen geplaatst en onder meer verlichting, camera´s en sprinklerinstallaties aangebracht.
De aannemerscombinatie legt in een al gegraven bouwput een fietsenstalling voor 4500 fietsen van twee ondergrondse lagen aan. De hal van de ov-terminal wordt daarna bovenop de fietsenstalling gebouwd.
De perrontunnel en de fietsenstalling moeten begin 2011 open gaan. Het tijdelijke station wordt gesloten, zodat reizigers sneller bij de treinen kunnen komen. Als het tijdelijke station is gesloopt, ontstaat ruimte voor de bouw van Arnhem Centraal Oost.
Spoorbeheerder ProRail gunde het project aan de beide bedrijven in opdracht van gemeente Arnhem, de NS en de ministeries van Verkeer en Vrom.
Op de website Treinreiziger.nl is de mogelijkheid om te reageren op artikelen voorlopig uitgeschakeld. Dit…
NS verkoopt zijn dochterbedrijf Abellio Duitsland aan de Duitse spooronderneming BeNEX, maakte het spoorwegbedrijf dinsdag…
Nederlandse treinreizigers moeten ook dit jaar rekening houden met verstoringen op het spoor. Daarvoor waarschuwt…
Het treinverkeer wordt komende zaterdag om 22.30 uur drie minuten stilgelegd naar aanleiding van de…
NS past in juni de dienstregeling aan van treinen die over de HSL rijden. Op…
Opnieuw hebben twee hoofdconducteurs en een machinist (MCN) te maken met een ernstig geval van…