Foto: Dave van Hattem (archief)
Circa vierduizend mensen hebben de afgelopen weken foto´s gestuurd van overvolle treinen. ConsumentenClaim heeft hiermee naar eigen zeggen voldoende bewijs verzameld om eventueel een rechtszaak tegen de NS te beginnen. De organisatie wil voor 10.000 reizigers compensatie afdwingen omdat ze moeten reizen in te volle treinen.
Aanvankelijk meldde persbureau ANP dat het om 10.000 foto´s zou gaan, maar die informatie bleek onjuist. Door middel van aaneengesloten reeksen foto’s kan volgens ConsumentenClaim worden aangetoond dat het niet sporadisch druk is in de trein, maar dat het om een structureel probleem gaat. De meningen over de kansen van de claim lopen uiteen.
Het is nog niet duidelijk of en wanneer ConsumentenClaim naar de rechter stapt. Met NS is afgesproken dat de organisatie eerst het onderzoek van het ministerie van Infrastructuur en Milieu afwacht naar de drukte in de treinen. "We verwachten dat er over een week of twee meer duidelijkheid over is. NS heeft aangegeven om daarna met ons te willen praten. Dat doen we, maar daarna kunnen we een procedure starten", aldus Stef Smit van ConsumentenClaim.
(c) ANP
This post was last modified on 22 december 2016 10:29
Een Eurostar-trein van Amsterdam naar Parijs is donderdagochtend gestrand met 600 passagiers aan boord. In…
Er is vanaf donderdagochtend tot zondagochtend helemaal geen treinverkeer in Groningen door werkzaamheden. Als maandag…
Qbuzz krijgt een boete van in totaal 1 miljoen euro van de provincie Friesland voor…
De NS heeft meer dan 100.000 schadeclaims ontvangen van reizigers die tijdens de NS-stakingen in…
De provincie Friesland trekt 2,2 miljoen euro uit voor een onderzoek naar de inzet van…
Een meerderheid van de Europeanen verkiest het reizen per trein boven het vliegtuig. Maar dan…