AH treinkaartjes: vanaf € 14,50

Deze actie is inmiddels niet meer te koop. Op zoek naar een goedkoop treinkaartje? Gebruik onze prijsvergelijker en vind bijvoorbeeld de Dal Dagkaart van Actie van de Dag van € 19,50.

Eindelijk is het weer zover! Er komen weer AH treinkaartjes aan! De verkoop start vermoedelijk vandaag online, en vanaf maandag 4 november ook in de winkel. De treinkaartjes zijn te gebruiken van 4 november t/m 29 december 2019. Eén treinkaartje kost 16,50 euro. Koop je er drie of meer? Dan betaal je 14,50 euro per stuk. Je mag doordeweeks echter niet reizen tijdens de ochtend- en avondspits, in het weekend mag je heel de dag op pad.

E-ticket

Het AH treinkaartje wordt geleverd als e-ticket. Dat betekent dat je online of in de winkel een couponcode krijgt die je op ns.nl/couponcode kunt verzilveren. Na verzilveren kun je niets meer wijzigen, dus ons advies: verzilver de couponcode zo kort mogelijk voor vertrek. Dat kan ook op de reisdag zelf. Het AH treinkaartje kun je tonen op je smartphone of tablet, maar je kunt het natuurlijk ook gewoon uitprinten.

Dal Dagretour

Anders dan de voorgaande keren gaat het niet om een NS Dagkaart Daluren, maar om een Dagretour Daluren. Dat betekent dat je vooraf moet aangeven op welk traject je wilt reizen. Dat hoef je pas te doen tijdens het verzilveren. Koop je meerdere treinkaartjes? Geen zorgen. Per treinkaartje kun je kiezen op welk traject je reist, en wie er gaat reizen. Je kunt dus ook een couponcode cadeau doen aan iemand anders. Met een dagretour mag je de reis onderbreken, mits je blijft op de gekozen route.

Niet geldig in de spitsuren

De treinkaartjes zijn geldig van maandag t/m vrijdag vóór 06:30 uur, tussen 09:00 en 16:00 uur en na 18:30 uur, op zaterdag, zondag en feestdagen de gehele dag.  Je mag dus niet tijdens de ochtend- en avondspits reizen. Ook als je de reis voor de ochtend- of avondspits begint, mag je de reis NIET afmaken tijdens de spitsuren (dat kon tot vorig jaar wel). Alleen als je door treinvertraging in de spits terecht komt, mag je de reis afmaken. Een dag loopt bij NS door tot 4 uur de volgende ochtend.

Al vanaf € 14,50

Bij de Albert Heijn treinkaartjes krijg je stapelkorting. Dat betekent: hoe meer treinkaartjes je koopt, hoe goedkoper een ticket. Eén treinkaartje kost 16,50 euro. Koop je er twee, dan betaal je 15,50 euro per ticket. Koop je er drie of meer, dan betaal je 14,50 euro per kaartje. De treinkaartjes zijn in de winkel te koop (maar niet bij AH to Go) van 4 november t/m 17 november. Je kunt ze dus gebruiken en verzilveren t/m 29 december. De online verkoop is al gestart.

Geldig in vrijwel alle treinen

Het AH treinticket is niet alleen bij NS geldig, maar ook in treinen van Arriva, Breng, Connexxion, Qbuzz, Blauwnet en Keolis. Je kunt gebruik maken van alle reguliere intercity’s , sneltreinen, sprinters en stoptreinen. Zoals gebruikelijk mag je geen gebruik maken van hogesnelheidstreinen als Thalys en Eurostar. Bij de Intercity Direct betaal je tussen Schiphol en Rotterdam (en v.v.) een toeslag van € 2,60 per enkele reis. Dat is ook van toepassing voor een binnenlandse reis met de ICE (welke enkele malen per dag rijdt tussen Amsterdam en Arnhem). De AH treinkaartjes zijn alleen geldig binnen Nederland. (Anders dan bij dagkaarten kun je met een dagretour ook niet reizen naar Aken).

Upgrade 1e klas

De tickets kun je bij Albert Heijn alleen kopen als 2e klas dagretour. Wil je eerste klas reizen? Geen nood. Je koopt het AH treinkaartje. Tijdens het verzilveren krijg je de mogelijkheid om een upgrade te kopen naar de 1e klas. Daar rekent NS 4 euro per kaartje voor.

Reis je met kinderen? Dan kun je voor een kind (t/m 11 jaar) een railrunner kopen, of gebruik maken van het gratis te bestellen NS Kids abonnement (alleen mogelijk in combinatie met een persoonlijke OV-chipkaart). Je kunt bij deze treinactie geen gebruik maken van samenreiskorting. Je maakt immers geen gebruik van een NS-abonnement, maar van een treinactie van Albert Heijn.

This post was last modified on 18 november 2019 10:46

Bekijk reacties

      • Jawel. Ik heb het gecheckt. Wordt alleen als 2e klas kaartje verkocht, maar tijdens verzilveren kun je upgraden naar de 1e klas, daar wordt 4 euro voor gevraagd. Ik heb dat nu ook in het artikel toegevoegd.

  • Kan ik ook op een station op mijn route een tussenstop inlassen om dan een paar uur later mijn reis te vervolgen

  • Bedankt voor deze goede reistip en ofschoon het géén dagkaart is, is het nog altijd goedkoper dan een VOL enkeltje, retour is het dubbele ! Voorbeeld: enkeltje Groningen naar Maastricht VOL tarief Euro 26,50, met kortingskaart Euro 15,90, Vlissingen naar Amsterdam Centraal of Leeuwarden idem. Maximaal enkele reis Vol tarief is Euro 26,50 en mét korting 15,90 kijk ter controle maar op NS Reisplanner ook voor eventuele werkzaamheden. Retour is dus VOL tarief Euro 53,- zonder en Euro 31,80 mét korting. Dan is dit AH RETOUR kaartje véél goedkoper ! Men kan ook creatief omgaan, voorbeeld kies voor de VERSTE bestemming - ofschoon men die niet per se hoeft aan te doen - en maak onderweg een tussenstop. Maastricht naar Den Haag Centraal heenweg via Utrecht Centraal, bezoek de stad en reis dan door naar Den Haag C. Terug via Rotterdam Centraal, bezoek de stad en reis terug. Men kan tussendoor ook andere steden bezoeken op DEZELFDE ROUTE ZONDER extra kosten. Openen van de poortjes indien aanwezig met de QR scan, geen poortjes passeer gewoon de check-in/uit paaltjes. Zo zou men ook Vlissingen - Amsterdam kunnen doen met stop in Rotterdam Blaak en de Markthal bezoeken, of Maastricht - Den Helder etcetera en onderweg stops maken op DEZELFDE route,- men moet dus NIET een afwijkende route nemen of maken (!) een soort van semi 0f halve dagkaart, doe ik ook vaker en is toegestaan! Maak 2 prints, zonder extra kosten, 1 als reserve voor het geval men 1 verliest anders moet men wel een erg lange "wandeling" maken van Groningen naar Maastricht, veel plezier ! Na afloop van de reis gooit men dit weg bij het oud papier, want dit is géén OV chipkaart dat is REST afval vanwege een chip !

    • Mij is gezegd dat je de kortste route moet kiezen en niet creatief via een omweg mag gaan. Toen ik dat deed heeft de conducteur mij daar toch echt op gewezen. Je dient rechtstreeks van A naar B te reizen, zonder omweg.

      • Je mag de routes nemen die de NS reisplanner geeft, zonder via station in te geven. Dat kan de kortste of snelste route zijn. Daar binnen mag je de reis onderbreken. Den Helder - Maastricht loopt via Alkmaar, Amsterdam, Utrecht, Eindhoven. Je mag in die plaatsen prima je reis onderbreken. Je mag ook besluiten in Alkmaar te starten en in Eindhoven te eindigen. Geen probleem. Wat inderdaad niet mag is een creatieve route bedenken. Den Helder - Den Haag - Maastricht mag niet.

  • Ik vind het jammer dat je dag en datum moet invullenvoor je treinreizen
    Ik heb namelijk een ziekte kan altijd niet bepalen welke datum ik wil reizen
    Kan best die dag dat ik invul ziek zijn en niet kunnen reizen dat wordt ik pas s morgens gewaar of het gaat of niet
    Dus zo een trein reisjes zijn voor mij niet meer van toepassing
    Heb het al een keer gehad en kon niet
    Ben ik wel mijn reis kwijt en dan wordt het te duur voor mij
    Zonde dat zo een kaartje niet alle dagen meer geldig is zodat je kan reizen op een goede dag

    • U kunt nog tot op de reisdag zelf het ticket verzilveren en de reisdag kiezen, dus dat hoeft niet al op het moment dat u het ticket koopt.

  • Prachtig deze actie.
    MAAR.... er staat de hele zomer geldig.

    Verder lees ik dat ze tot 29 december 2019 kunt gebruiken????

    Moet dat niet 2020 zijn?

    • Nee, het is tot 29 december 2019. U doelt op een foutje in de nieuwsbrief. We hebben in de basis de nieuwsbrief van een eerdere Kruidvat actie gekopieerd en aangepast naar de AH actie, per abuis is echter "heel de zomer" daarin blijven staan. Slordig, dat moet u dus vergeten.

    • Nee, excuus. Dat is een foutje. Het is 29 december 2019. U doelt op een foutje in de nieuwsbrief. We hebben in de basis de nieuwsbrief van een eerdere Kruidvat actie gekopieerd en aangepast naar de AH actie, per abuis is echter "heel de zomer" daarin blijven staan. Slordig, dat moet u dus vergeten.

  • die kaarten zijn niet duur zwerver 300 en 3001
    voor die prijs kan je een hele dag in en uit stappen
    ik vind het een topper

Share

Recent Posts

DB en NS bereiden uitsluiten Interrailers van ICE voor

Interrail is in het hoogseizoen niet geldig in de ICE's van Nederland naar Duitsland. Die…

11 uur terug

Tien pilotprojecten om de internationale trein te stimuleren (o.a. nachttrein Amsterdam – Barcelona)

De Europese Commissie heeft de beoogde nachttrein op het traject Amsterdam - Barcelona van European Sleeper en…

15 uur terug

OV-staking zorgt voor meer hinder dan verwacht, werkgevers willen niet onderhandelen

Duizenden buschauffeurs, treinstewards en machinisten in het streekvervoer leggen vanaf maandag voor vijf dagen het…

15 uur terug

NS en DB verklaren Interrail deels ongeldig in de ICE (of toch niet?)

Treinreizigers mogen van 17 juni tot en met 18 augustus 2023 niet meer met een…

5 dagen terug

Stakingsgolf bij regionaal openbaar vervoer

Vanaf donderdag 2 februari legt een deel van de medewerkers in het streekvervoer het werk…

5 dagen terug

Bankpas als ov-chipkaart: vanaf nu in de trein bij NS, Arriva en Qbuzz

Reizigers kunnen vanaf dinsdag 31 januari bij de Nederlandse Spoorwegen (NS), Arriva en Qbuzz in…

2 weken terug