youtube treinreiziger zoeken zoeken

AH verkoopt Dal Voordeel abonnement voor € 29

Deze actie is voorbij. Vind een alternatief via onze prijsvergelijker

Albert Heijn verkoopt deze week het NS Dal Voordeel abonnement voor € 29. Normaal kost het abonnement € 50. Het is voor het eerst dat NS abonnementen verkoopt via een winkelketen.

Al jaren verkoopt NS goedkope treinkaartjes via derden, bijvoorbeeld via de Albert Heijn. “Voor de mensen die actiekaartjes kopen is een abonnement vermoedelijk ook aantrekkelijk. Je hoeft maar een paar reizen te maken om het terug te verdienen. Al helemaal bij het actiebedrag van € 29” legt NS woordvoerder Hessel Koster uit.

Voorlopig eenmalig

Een Dal Voordeel abonnement geeft recht op één jaar lang 40% korting tijdens de daluren. NS stunt zelf vaak ook één of twee keer per jaar met het Dal Voordeel abonnement. Ook dan wordt bij acties de prijs van € 29 gehanteerd. Voorlopig is Albert Heijn de enige winkel die een NS abonnement met korting verkoopt. “Maar ik sluit niet uit dat we dit vaker gaan doen, het is een logische doelgroep” legt Koster uit. De woordvoerder wijst erop dat NS regelmatig experimenteert met verschillende soorten treinacties. “Wat werkt gaan we door” zegt hij. Of deze actie een succes wordt, is nog afwachten. Maar één ding is zeker, het Dal Voordeel abonnement zal minder vaak worden verkocht als een actieticket. Dat erkent ook Koster. “Het gaat hier niet om tienduizenden mensen”.

40% korting

De actieprijs van 29 euro geldt overigens alleen het eerste jaar. Het abonnement geeft 40 korting als er ingecheckt wordt op de volgende tijden:

  • vóór 6:30 uur ‘s ochtends
  • tussen 9:00 en 16:00 uur
  • Na 18:30 uur.
  • Zaterdag en zondag heel de dag.

De inchecktijd is bepalend. Wie om 6:30 uur incheckt, mag bij NS heel de reis afmaken met korting. Wissel je in de spits van vervoerder? Dan betaal je na de overstap het volle tarief. De check-in is bepalend voor het tarief van de volledige NS-reis, mits er niet langer dan 35 minuten tussen uit- en weer inchecken zit. Hou er echter rekening mee dat wanneer je de reis start in de spits, je de hele reis tegen spitstarief (dus zonder korting) zult reizen, ook wanneer je tijdens de daluren uitcheckt en binnen 35 minuten weer incheckt.

Ouderen (60 plussers) kunnen overigens 7 dagkaarten (keuzedagen) bijkopen voor slechts 24,50 euro. Per twee maanden kan er één keuzedagkaart gebruikt worden. Daarnaast is er één keuzedag die het hele jaar gebruikt kan worden.

Verkoop & Voorwaarden

Je kunt via deze pagina de actie kopen. Daar staan ook alle voorwaarden van de actie, en staat de werkwijze uitgelegd.

Update: verkoopperiode is inmiddels afgelopen.

62 gedachten over “AH verkoopt Dal Voordeel abonnement voor € 29”

  1. Erwin Wessels schreef:

    Het is hetzelfde als wanneer de NS deze actie heeft. Het eerste jaar betaal je € 29,00. Daarna betaal de normale prijs van € 50,00

    1. Mayke schreef:

      Gewoon je oude abonnement opzeggen en op de dag dat je abonnement afloopt je nieuwe abonnement in laten gaan. Doe ik al jaren met succes steeds voor 29 euries.

      1. K.dijkema schreef:

        Alleen moet je dus wel zorgen dat je voor vier uur weer weg bent of wachten tot half zeven. Vaak lukt mij dat niet, dus zal je moeten wachten tot hlaf zeven, moet je naar groningen word het wel laat. Gelukkig heb ik nog de oude voordeel kaart en mag ik ook gewoon in de tijd vanaf vier uur

    2. Peter Jan schreef:

      Ja dat staat er al 😂

  2. Frank schreef:

    Is het mogelijk om keuzedagen achteraf toe te voegen (bv in mei)?

    1. Janny de Vries schreef:

      Ja dat kan. Heb ik ook gedaan.
      Je moet wel persoonlijke ovvchipkaart aanvragen met pasfoto.

  3. Marion schreef:

    En wat zit er in voor de mensen die dus al een “duur”abonnement hebben van de NS?

    1. Hildebrand van Kuijeren (Treinreiziger.nl) schreef:

      Het actietarief is alleen voor het eerste jaar, en alleen voor nieuwe klanten.

    2. Yvonne schreef:

      Dat vraag ik me al járen af!!! 🤔😒

    3. Anoniem schreef:

      Als u uw abonnement opzegt krijgt u meteen een aanbod voor het goedkope tarief. Het is een kleine moeite en snel verdiend.

      1. L schreef:

        Ik heb mijn abonnement opgezegd, maar geen nieuw aanbid gehad. En de actie van ah kon ik ook niet gebruiken, omdat ik mijn abonnement minder als 2 maanden ervoor had opgezegd.
        Dus hoe kan het dat hier mensen zijn die zeggen: opzeggen en aanvragen voor 29 euro en dit al jaren doen. Wil ik ook wel

  4. Anoniem schreef:

    NS is duidelijk de weg een beetje kwijt met de actiekaartjes. Na het fiasco van het aanbieden van e-ticketkaartjes bij Kruidvat zijn er inmiddels een paar (vind ik) vreemde acties geweest. Wat is er mis met een actie met tickets in de vorm van een wegwerpchipkaart?

    1. Hildebrand van Kuijeren (Treinreiziger.nl) schreef:

      Men test verschillende soorten aanbiedingen. De trend die dit jaar zichtbaar is: alles is minimaal enkele euro’s duurder.

  5. L. Lich -Gielen schreef:

    Waarom worden er geen gewone treinkaartjes meer bij Blokker Albert Heijn en bij HEMA en Primera
    verkocht ? Is veel handiger dan die E.tickets en als je ze dan op voorraad hebt en onverwachts weg moet kun je zo vertrekken zonder dat gedoe met uitprinten vandaag de e.tickets ! Ik zal echt nooit méér een e.ticket meer kopen! Ik heb 2 keer die dag.tickets gekocht en uitgeprint en waren niet goed ! Weg geld ! Kom maar snel weer terug met die gewone handige treinkaartjes

    1. M&m schreef:

      Technology heeft alles kapot gemaakt!
      Ik ben maar 26 maar ik heb een gruwelijke hekel aan mensen die(tegenwoordig niet eens meer opletten waar ze lopen met dr social trillertje ahum in dr handen.. ) niet meer uitkijken waar ze lopen,ook al bijna paar keerop de motorkap gehad!
      Als je dan commentaar geeft krijg je een grote bek!
      Dit geldt ook in de treinen met asociale jongeren die akles bij ekjaar lopen te schreeuwen! Met carnaval begreep ik het nog, voor de rest neem ik voortaan liever geeen trein meer en die heb ik nog eem stuk of 10 in mn groeo die hetzelfde qua gevoelens delen over NS!
      Als dit over Nederland zoveel gebeurt lopen jullie NS zeker 3ton aan mensem keer gemiddeld 200euro per jaar kwijt!

      Welkom en kang leve de nieuwe taxi’s en autohuur!

      1. Appie schreef:

        Zeker geen onderwijs genoten, leer eerst eens normaal nederlands te schrijven.

        1. Yvonne schreef:

          🤣😂🤣😂🤣😂

        2. Tony schreef:

          Bijdehandje.
          Gaat hier over over iets anders en niet over woordspelling..
          Verveel je je eigen of zo😂😂😂😂

      2. Cees schreef:

        Getikt op een “social triller”… of echt nooit een school van binnen gezien…

      3. Hildebrand van Kuijeren (Treinreiziger.nl) schreef:

        Wij zijn geen NS. Ik kan dus weinig mee met uw opmerkingen. NS heeft omzet van 5 miljard per jaar overigens.

    2. Cin schreef:

      E-tickets hoef je niet te printen, je kunt ze gewoon laden in de app of op je OV kaart.

  6. Peter Flits schreef:

    Waarom geen loket meer met echte kaartjes, een echte trein met een bagagerek en kledinghaakje of een trolley met echte koffie en een trein die een lang traject aflegt zonder overstappen?
    Waarom geen hondekoppen, klapramen die naar beneden gaan, mensen die voor elkaar opstaan.
    Waarom geen gesprekken in plaats van telefoonzombies, of een stationsrestauratie als rustplaats in de avonduren.
    Nou, gewoon daarom.

    1. Gea schreef:

      Helemaal mee eens! Noemt men dit ouderwets? Het is gewoon zoals het bedoeld was.Sociaal.

      1. Anne-Marie schreef:

        Helemaal mee eens.Gezellige gesprekjes,is er niet meer bij.Arme maatschappij.

    2. Geavol schreef:

      Helemaal mee eens! Noemt men dit ouderwets? Het is gewoon zoals het bedoeld was.Sociaal.

    3. Puck schreef:

      Je kan nog gewoon een kaartje kopen bij de balie op grotere stations, alleen wel met toeslag. Verreweg de meeste treinen hebben nog gewoon bagagerekken, alleen in de dubbeldekstreinen zijn die er niet op de bovenverdieping vanwege de dakrondingen. Sinds kort rijden er intercity’s van Den Helder naar Maastricht. Een van de langst mogelijke afstanden in dit land. Zo ouderwets is dat dus allemaal niet.
      Maar je punt is duidelijk en daar heb je wel gelijk in. 😉

  7. Daan schreef:

    Mensen kijk uit voor deze Actie!
    Je zit er 10 jaar aan vast ookal wil je niet meer. Deurwaarder.direct als ze niet kunnen afhalen. Geen brief alleen mail
    Kunt alleen met mail betalen. Wil je je abbon niet meer? Voor de resterende jaren toch, gevaarlijke gemene actie, ook Moet je afkoop betalen

    1. Hildebrand van Kuijeren (Treinreiziger.nl) schreef:

      1e jaar is vast, daarna maandelijks opzegbaar.

  8. Sandra schreef:

    Ik vind het gewoon belachelijk dat de dag treinkaartjes er niet meer is echt belachelijk ik vond het juist goede actie vooral bij het kruitvat maar ook bij albert heijn en dan ineens is het er niet meer slaat nergens op

  9. Anita schreef:

    Kom eens met een leuke actie voor kinderen die met de trein naar de middelbare school moeten…. die vallen overal buiten! Kan je een duur traject kaart kopen! Leuk als je twee kids hebt! Kassa!

    1. Willem Alberto schreef:

      Hallo Anita
      NS heeft een jongeren
      Voordeelkaart.
      Voor iedereen van 12 t/m 18 jaar oud
      40% korting buiten de spits én het hele weekend.

      Misschien is dat wat.
      Ben het wel met je eens want onze oosterburen kunnen kids t/m 14 jaar gratis de trein in.

      https://www.ns.nl/abonnementen/dal-voordeel-jongeren.html

      1. Benedikt schreef:

        Kinderen moeten zeker tijdens de spit naar school en vaak ook op hun weg thuis. Dus geen werkelijke oplossing.

  10. A.harink schreef:

    Ik kom net uit Luxemburg en kon een kaartje op t station kopen voor 4 euro van Clervaux naar stad Luxemburg.Een reis van bijna een uur.
    Laat de NS en Prorail daar een voorbeeld aan nemen.
    Zowel de prijs als het gemak.
    Ik zou de auto ervoor laten staan.

    1. Puck schreef:

      Dan ben je afgezet. Een korttrajectkaartje hoort in Luxemburg 2 euro te kosten, en dan is het kaartje 2 uur geldig in al het openbaar vervoer in het land. Reis je vaker in Luxemburg, neem dan een M-Kaart. Daarop laadt je 10 ritten voor 16 euro, waarbij elke “rit” hetzelfde werkt als het korttrajectkaartje: na inchecken twee uur geldig op al het openbaar vervoer.

  11. Ingrid van Crugten schreef:

    Ga eens met de trein in Groot Brittannië.
    Erg duur. Als je een beetje oplet wanneer je reist dan kun je best wat voordeel eruit halen. Diverse abonnementen…

  12. 4ingrid donkers schreef:

    wat er geschreven word over overlast van jongeren valt reuze mee Ik reis heel veel met de trein grote afstanden En ik heb nergens last van En ja met de tel in de trein Word toch op alle plaatsen gedaan Wc thuis aan de eettafel overal Dus in de trein zit je meestal lang Waarom zeuren wat andere mensen doen Wel vind ik heel fijn de kaarjes van blokker ah kruidvat e.d E tickets vind ik ook niks

  13. JP schreef:

    Niks acties. Niks abonnement.
    Binnen de spits hoog tarief en laag tarief er buiten.
    Waarom allemaal zo moeilijk?
    Ik heb en wil geen abonnement, maar reis regelmatig. Dit kost me een hoop extra geld en dat heb ik ervoor over.
    Ik kan alleen met daluren reizen als ik met iemand meereis die een daluren abonnement heeft.

    De overheid heeft een grote mond als ze het over Google en Facebook hebben waar je met je identiteit betaalt, maar totaal geen zelfreflectie.
    Ze proppen je zonder enige gene dit soort abonnementen door de strot en denken daarbij niet aan hun reizigers.
    De rechtzaak hierover is al verloren.
    Het is absurd, maar iedereen laat het gewoon gebeuren en wil geen dief zijn van eigen portemonnee en nemen maar zo’n abonnement.

    Wat een makke generatie….

  14. A. Zijnzeikert schreef:

    Word helemaal doodziek van al die rare acties waarvan je er van alles bij moet nemen, en maar naar 1 bepaalde stad kan. Waar blijven die dag kaarten waarmee je gewoon in kan stappen en kunt gaan waar je wil voor 15 euro. Die waren ideaal. Dit is gewoon bullshit geldklopperij.

    1. Mari-Jeanne schreef:

      Alle ingewikkelde acties met uitprinten en alleen maar naar bv een grote stad kunnen reizen zijn allemaal drempelverhogende dingen waardoor uiteindelijk steeds minder mensen er gebruik van maken. Bedrijfspolicy lijkt mij.

  15. JP schreef:

    Ik heb geen identificatieplicht t.a.v. een conducteur. Enkel aan ambtenaren die toezicht houden op naleving van wetten.
    Een conducteur controleert niet op de naleving van een wet, maar op de naleving van een economische transactie. Na het vertonen van je anonieme NS-kaart kan de conducteur daarover niet tevreden zijn en zal willen weten wie je bent. Dit mag hij natuurlijk vragen, maar hij kan dit niet eisen. Hiervoor zal de spoorwegpolitie moeten komen.

    Zo’n jaarabonnement lost dit probleem mooi op voor de NS en maken ze er een lidmaatschap van. Wat niet klopt is dat het mij geld kost om niet lid te worden. Ik reis nagenoeg altijd tijdens de spits, maar soms zal ik dus meer moeten betalen voor een zelfde reis dan anderen.

    Enkel omdat ik niet mee wil doen met dat truukje.
    De rechters zien wel wat in dat truukje en zijn, mijns inziens, vooringenomen geweest en gaan voorbij aan onze burgerrechten.

    Los daarvan is het heel eenvoudig om het zo te realiseren als ik voorstel. Elke reis binnen de spits gaat volgens verhoogd tarief. Zo reis je ook vanzelf tegen verlaagd tarief als een spitstrein vertraging heeft. Andersom natuurlijk ook, maar wat slimme software zou dit in het voordeel van de klant kunnen regelen.

    Dit zou elke reiziger het liefst willen, lijkt mij. Ook blijft het dan interessant om buiten de spits te reizen. Iets wat de NS met dat daluren-abonnement pretendeert te bevorderen. Voor mij is het geldklopperij en een onnodige inbreuk op mijn privacy.

    1. Annemiek schreef:

      Ongelofelijk, wat een lading volstrekt onsamenhangende bagger sommige mensen weten te produceren.

      1. Puck schreef:

        Het zou bijna in een museum moeten komen te hangen. 😉

  16. JP schreef:

    https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/paspoort-en-identiteitskaart/vraag-en-antwoord/wat-is-de-identificatieplicht

    Let op het verschil tussen toonplicht en draagplicht.
    De ambtenaar behoort een relevante reden te hebben om naar je legitimatiebewijs te vragen. Hij moet dus redenen hebben om te denken dat je een wet overtreedt en moet dit kunnen onderbouwen.

  17. JP schreef:

    Oh ja…. Nu ik toch bezig ben over die ***-NS.

    Met het kopen van zo’n anonieme kaart heb je ook gewoon een 5-jarig abonnement voor € 7,50.
    Dat ding gaat meestal eerder kapot, maar waarom moet daar bovenop nog actief de “levensduur” beperkt worden tot 5 jaar?
    Voor dat kaartje wil ik best betalen, maar € 0,50 is goed betaald. Voordat ik zo’n kaart weggooi laadt ik er € 20,- op en reis dan voor € 21,-
    Heb ik in ieder geval nog € 1,- terug.
    Ik wil die conducteur op het eind van mijn reis wel van repliek dienen. Dit is helaas nog niet voorgekomen.

    OPLICHTERS!!!!

    PS… wat is deze site traag….
    Meeste posts halen de time-out niet.
    PHP max_execution_time & max_input_time laten verhogen bij je webhoster!!!!

    1. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

      Gisteren was onze site inderdaad enige tijd overbelast.

  18. Marianne schreef:

    Deze actie van de NS bij de AH is een regelrechte aanfluiting. Alléén mensen die van AH een email hebben ontvangen met deze Dal voordeel actie kunnen dit voor €29,00 aanschaffen, want in die mail staat een kortingscode vermeld. Wat een absurde actie!

      1. K schreef:

        Als ik die link volg staat dit er:

        Werkwijze

        Ga naar ns.nl/dalvoordeel en vul daar je couponcode in die je per mail van ons hebt ontvangen.
        Klik op ‘bestel direct’
        Activeer uw persoonlijke actiecode in de laatste stap van de bestelflow

        Niet voor iedereen dus

        1. Puck schreef:

          Die couponcode krijg je als je bij Albert Heijn de aanbieding koopt. Wel voor iedereen dus.

        2. Treinreiziger.nl (Hildebrand) schreef:

          Zoals Puck zegt. Je koopt online via de link de actie. Je krijgt dan een vouchercode. Die gebruik je tijdens het bestelproces bij NS. Normaal moet je op NS.nl 50 euro betalen, maar omdat je al 29 euro bij AH hebt besteld, krijg je een vouchercode waardoor je slechts 1 cent hoeft te betalen voor de verificatie van bankrekening.

  19. RailRoadNL schreef:

    Ik heb hem Direct aangeschaft 😀 was al eerder van plan om deze abbo te nemen maar nu al helemaal voor de 1e jaar 😀

  20. Matty schreef:

    Goedemorgen,
    Gisteren de ns dalvoordeelkaart gekocht. Daarna naar ns.nl/dalvoordeel gegaan om couponcode in te tikken, maar dan kom je bij de gewone voordeelkaart uit van 50,00€. Kom je niet verder mee. Vandaag met de trein weg, maar zonder voordeelkaart.
    Help!

    1. Hildebrand van Kuijeren (Treinreiziger.nl) schreef:

      Neem even telefonisch contact op met de NS klantenservice voor hulp.

    2. Robert B schreef:

      Als het goed is kan je ergens (vlak voor het betalen) je couponcode invullen en verandert de prijs naar € 29,- maar ik zie al meer berichten over problemen daarmee…

  21. KH schreef:

    er staat op de bevestigingsmail : Geldig tot en met 25-02-2018. moet ik dus nu al de code voor 25-02-2018 verzilveren?
    maar, is het niet de code te verzilveren t/m 31 maart 2018???
    ik heb dit kaart echte later nodig. niet nu!

    1. Robert B schreef:

      Te koop tot 25-2 maar eenmaal aangeschaft kan je de reisdatum gewoon later kiezen hoor!

  22. Everdina schreef:

    Ik ben geweest naar AH maar zijde dat ze niet
    Verkocht de dal kaarten van 29€

    Mvg Dineke

  23. Hein schreef:

    Ben vandaag AH geweest ze hadden ze niet meer werd er gezegd. Kwalijke zaak

  24. Robert B schreef:

    En ja hoor..

    https://twitter.com/zammazegge/status/969668272248557572

    Hoe gaat AH of NS het duidelijkuitleggen dat het niet gaat lukken om een abonnement op een anonieme ov-chipkaart te zetten?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.