Flixbus nu ook naar Efteling en vaker naar Schiphol

klok 26 apr 2018 10:42

FlixBus introduceert in Nederland diverse nieuwe busdiensten. Bijvoorbeeld vanuit Almere en Amsterdam rechtstreeks naar de Efteling (niet dagelijks, effectief tot 1x per dag).

Ook introduceert Flixbus extra bussen van en naar Schiphol. Vooral vanuit Rotterdam (ongeveer 10x per dag) en Brussel gaan er meer bussen rijden naar de Nederlandse luchthaven. Een aantal steden krijgt een lage frequentie met Schiphol. Bijvoorbeeld vanuit Eindhoven (2x per dag) en Venlo (1x per dag). Vanuit Nederland gaan er verder bussen rijden naar de Belgische luchthaven Zaventem, bij Brussel.

Al eerder kondigde Flixbus aan dat er meer bussen zouden gaan rijden tussen Amsterdam en Brussel. Dat is vanaf vandaag realiteit. Er rijden nu in totaal tot 26 bussen per dag tussen beide steden, waar dat eerst maximaal 12 bussen waren. Flixbus verklaarde eerder dat het aantal reizigers sinds NS de nieuwe Benelux-tarieven bekend maakte met zo’n 15% per dag is gestegen. “Dat hebben we toen vlak na de prijswijziging desgevraagd voor de VRT uitgezocht. Het is nog afwachten of die groei aanhoudt”.

Verder introduceert Flixbus tal van andere nieuwe routes, onder meer Amsterdam – Charleroi, Rotterdam – Drachten en Amsterdam – Luxemburg. Flixbus krijgt er nieuwe haltes in Noord-Holland en Friesland bij – bijvoorbeeld in Haarlem, Almere en Leeuwarden. In totaal worden tien nieuwe Nederlandse haltes in april en juni toegevoegd. De nieuwe bus Amsterdam – Efteling rijdt tot 2x per dag, maar wie de laatste bus neemt komt praktisch tegen sluitingstijd in het pretpark. De nieuwe routes zijn boekbaar op Flixbus.nl.

5 gedachten over “Flixbus nu ook naar Efteling en vaker naar Schiphol”

  1. Thomas schreef:

    ik ben om 6 uur thuis

  2. P.Heesakkers schreef:

    Sprekende cijfers en vooruitgang met o.a. deze maatschappij. Ook andere Europese busmij/ en zitten op het vinkentouw. Een waarschuwing aan de nu nog gangbare busmaatschappijen van stads en streekvervoer.

    1. Joost schreef:

      Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat Flixbus binnen afzienbare tijd gaat meedingen naar concessies in het stad- en streekvervoer. Dat is niet hun core business.

    2. Annemiek schreef:

      Het is voor Flixbus verboden rechtstreeks (op dezelfde lijnen) te concurreren met het OV in Nederland. Van wat Flixbus binnenlands heeft geprobeerd, is vrijwel alles mislukt. Alleen op de lijnen naar het buitenland heeft het succes. De mogelijke binnenlandse ritten maken vrijwel allemaal deel uit van een traject naar het buitenland. Flixbus is bijvoorbeeld een grote concurrent van de trein naar Antwerpen, Brussel en (volgens mij in mindere mate) Parijs. In de richting Duitsland concurreert het voornamelijk op de noordelijke routes, naar Hamburg en dergelijke, omdat het openbaar vervoer die kant op faalt. Verder is de Flixbus natuurlijk aantrekkelijk voor de prijsbewuste reiziger, maar ik denk niet dat het stads- en streekvervoer hierin veel te vrezen hebben.

      1. Hildebrand van Kuijeren (Treinreiziger.nl) schreef:

        Ik denk een juiste analyse.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.