FNV klaagt over boze reizigers station Rotterdam
19 dec 2012 19:49
Volgens vakbond FNV Spoor is het NS-personeel de klachten van ontevreden reizigers op Rotterdam Centraal zat. De vakbond gaat donderdag in overleg met de directie van NS Reizigers over de problemen. FNV Spoor wil extra NS-personeel op Rotterdam.
Op 9 december is de nieuwe dienstregeling ingegaan, sindsdien zou het NS-personeel op Rotterdam veel meer klachten moeten aanhoren. Sinds 9 december is ook de Fyra Amsterdam – Brussel met de nodige problemen van start gegaan. Dat zorgde voor veel boze reacties omdat de trein veel te laat is en trein ook nog eens duur en niet flexibel is. Aan die kritiek is NS inmiddels tegemoet gekomen, de prijzen zullen verlaagd worden en er komt een flexibele tariefsoort.
Ook in het AD klaagde de vakbond vandaag al over de vele klachten die het spoorpersoneel moet aanhoren vanwege de Fyra-problemen. Ook wordt personeel volgens de vakbond vaak op agressieve wijze bejegend, aldus de woordvoerder.
Behalve de Fyra en de nieuwe dienstregeling, krijgt het personeel in Rotterdam ook klachten over de langdurige verbouwing. Deze verbouwing is bijna gereed. Zo werd vorige maand al een nieuwe en veel bredere reizigerspassage geopend. Daarin zijn ook veel meer winkels gevestigd.
Een delegatie van FNV Spoor gaat donderdag over de problemen praten met de directie van NS. Een mogelijke oplossing voor de problemen is meer personeel inzetten op het station, zegt de woordvoerder. "Dit kan de NS ook niet willen, daar ga ik van uit."