Hongaar treinsurft op koppeling tussen twee ICE-stellen
18 jan 2025 10:50
Een 40-jarige Hongaar heeft donderdag ruim 30 kilometer aan de buitenkant van een ICE hogesnelheidstrein meegereisd. De man was in Ingolstadt op de koppeling tussen twee ICE-stellen gesprongen en hield zich aan kabels vast. Reizigers op het perron zagen het gebeuren en waarschuwden de politie. In het plaatsje Kinding stopte de trein en kon de Hongaar worden aangehouden.
Volgens de Duitse krant Bild heeft de ICE, met de man tussen twee gekoppelde treinstellen in, een snelheid van 280 kilometer per uur bereikt. Volgens de Duitse spoorwegpolitie kon de trein geen noodstop maken omdat de kracht daarvan de man waarschijnlijk weggeslingerd had. Daarom moest de trein gecontroleerd tot stilstand worden gebracht.
In Kinding bleek de Hongaar geen vervoersbewijs te hebben, waarvoor hij een boete kreeg. Ook kreeg de man een boete voor het verstoren van de dienstregeling. De Hongaar verklaarde zelf dat hij aan het roken was toen de trein vertrok. Hij wilde de trein niet missen omdat zijn bagage nog binnen zou liggen.
Dan ben je echt niet goed bij je hoofd….
Misschien had hij ook nog een slokje op,
Dan gaat zijn inschattingsvermogen, maar ook de reactiesnelheid omlaag. En dat laatste kan zeker fataal worden als je zoiets (gestoords) ga doen. Met 40 jaar moet je toch beter weten lijkt me.
Zelfs met slokje op zou ik zelf nooit zoiets doen. Maar ja, de ene mens is de ander niet.
Jij bent al helemaal niet goed bij je hoofd
Wel een reden om de panorama lounche te houden. Die ga ik missen bij het afschaffen van de ICE3(M)
De Orbánisten kunnen beter naar Rusland, daar is treinsurfen wel iets gebruikelijker dan in Europa.
Gelukkig hebben we in Nederland geen extreemrechts kabinet. Misschien moeten wij ook collectief naar Siberië
We hebben in Nederland geen extreemrechts kabinet???
Dan moet je iets van 20% van nederland naar rusland gaan verbannen.
Sommige mensen weten werkelijk van elk onderwerp iets politieks te maken…
heeft hij zijn bagage teruggevonden?
Het betrof hier om een enkele ICE 4 treinstel. De man zat dus tussen 2 wagons in en niet tussen 2 treinstellen. De man is in Kinding (niet geplande stop) aangehouden door een agent die toevallig aan boord van de trein was. Waarop de agent de man vervolgens in Nürnberg heeft overgedragen aan de bondespolizei. Aldus de Bayernse media.
Tussen twee bakken van hetzelfde treinstel … Ik zie niet voor me hoe dat fysiek mogelijk zou zijn.
Er staat inderdaad heel duidelijk in het bericht “op de koppeling tussen twee treinstellen”. De bijgaande foto klopt dan niet met de werkelijkheid.
Foto is enkel ter illustratie, gezien die ook nog eens in Nederland is gemaakt.
Als ik een foto van een ICE 4 zie op Flickr, dan lijkt er iets van treeplankjes aan de einde de wagons te zitten. En dat in combinatie met de kabels die erbij hangen lijkt mij dat het mogelijk is om je vast te houden. Alleen maak je een misstap of hou je het niet meer vol dan is de kans zeer groot dat je het niet meer kan navertellen.
En naar schatting heeft dit stukje treinsurfen ongeveer 10 minuten geduurd.
Het betrof een dubbele ICE 2. Een ICE 4 haalt geen 282 km/h.
Volgens de Duitse media ging het hier om de ICE 786 van München naar Hamburg. En volgens andere websites bestond ICE 786 donderdag uit een ICE 4 treinstel van 12 wagons.
Ben het met je eens, volgens Wikipedia kunnen ICE 4 treinen niet zo hard. Dus ergens zit er in de media een fout.
Bron van dat eerste?
Was men in UK niet bevreesd voor mensen die aan een Eurostar of andere trein hangend ongezien UK in zouden reizen? Vandaar de kooien voor de Londonse treinen. Vreemd genoeg hebben we in NL alleen maar een afgezet perron op Rotterdam en Amsterdam. Vreemd genoeg is Schiphol dan toch niet geschikt te maken. En ook een puinzooi, voor jaren.
Wat heeft dit te maken met het bericht?
Meereizen aan de buitenkant van de trein, zoals in het bericht. Naar UK zijn het ook Velaro’s
Nee ze waren bang dat mensen ongodzen het perron op zouden sluipen en dan met de rest mee zouden instappen/reizen.
Je aan een ongekoppelde velaro vasthouden voor 1.5 uur (lille naar london) is niet te doen.
Maar er was vorig jaar wel iemand die had geprobeerd zo mee te liften. Maar hij was al in parijs noord geëlektrocuteerd door de bovenleiding.
Hoe wil je schiphol geschikt maken? Je moet wel een perron af kunnen zetten, en dat gaat niet bij de schipholtunnel, waar 56 treinen per uur door gaan.
Dan moet je ondergronds in de tunnel extra sporen bijleggen, nog los van waar je de douane laat, want station schiphol ligt recht onder de hoofdingang.