fbpx

Hongaar treinsurft op koppeling tussen twee ICE-stellen

18 jan 2025 10:50

tag

Een 40-jarige Hongaar heeft donderdag ruim 30 kilometer aan de buitenkant van een ICE hogesnelheidstrein meegereisd. De man was in Ingolstadt op de koppeling tussen twee ICE-stellen gesprongen en hield zich aan kabels vast. Reizigers op het perron zagen het gebeuren en waarschuwden de politie. In het plaatsje Kinding stopte de trein en kon de Hongaar worden aangehouden.

Volgens de Duitse krant Bild heeft de ICE, met de man tussen twee gekoppelde treinstellen in, een snelheid van 280 kilometer per uur bereikt. Volgens de Duitse spoorwegpolitie kon de trein geen noodstop maken omdat de kracht daarvan de man waarschijnlijk weggeslingerd had. Daarom moest de trein gecontroleerd tot stilstand worden gebracht.

In Kinding bleek de Hongaar geen vervoersbewijs te hebben, waarvoor hij een boete kreeg. Ook kreeg de man een boete voor het verstoren van de dienstregeling. De Hongaar verklaarde zelf dat hij aan het roken was toen de trein vertrok. Hij wilde de trein niet missen omdat zijn bagage nog binnen zou liggen.

3.7 3 stemmen
Artikel waardering
23 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
Chris
1 maand geleden

Dan ben je echt niet goed bij je hoofd….

Paul Lamote
1 maand geleden
Antwoord aan  Chris

Misschien had hij ook nog een slokje op,

Baardstaart
30 dagen geleden
Antwoord aan  Paul Lamote

Dan gaat zijn inschattingsvermogen, maar ook de reactiesnelheid omlaag. En dat laatste kan zeker fataal worden als je zoiets (gestoords) ga doen. Met 40 jaar moet je toch beter weten lijkt me.

Chris
29 dagen geleden
Antwoord aan  Baardstaart

Zelfs met slokje op zou ik zelf nooit zoiets doen. Maar ja, de ene mens is de ander niet.

enzo
29 dagen geleden
Antwoord aan  Chris

Jij bent al helemaal niet goed bij je hoofd

Wouter G.
1 maand geleden

Wel een reden om de panorama lounche te houden. Die ga ik missen bij het afschaffen van de ICE3(M)

Erno-Berk
1 maand geleden

De Orbánisten kunnen beter naar Rusland, daar is treinsurfen wel iets gebruikelijker dan in Europa.

Staatslijn K
1 maand geleden
Antwoord aan  Erno-Berk

Gelukkig hebben we in Nederland geen extreemrechts kabinet. Misschien moeten wij ook collectief naar Siberië

PPP
28 dagen geleden
Antwoord aan  Staatslijn K

We hebben in Nederland geen extreemrechts kabinet???

Daan
1 maand geleden
Antwoord aan  Erno-Berk

Dan moet je iets van 20% van nederland naar rusland gaan verbannen.

Joost2
30 dagen geleden
Antwoord aan  Erno-Berk

Sommige mensen weten werkelijk van elk onderwerp iets politieks te maken…

Klaas-Jozef
1 maand geleden

heeft hij zijn bagage teruggevonden?

Arjan
1 maand geleden

Het betrof hier om een enkele ICE 4 treinstel. De man zat dus tussen 2 wagons in en niet tussen 2 treinstellen. De man is in Kinding (niet geplande stop) aangehouden door een agent die toevallig aan boord van de trein was. Waarop de agent de man vervolgens in Nürnberg heeft overgedragen aan de bondespolizei. Aldus de Bayernse media.

Johan
1 maand geleden
Antwoord aan  Arjan

Tussen twee bakken van hetzelfde treinstel … Ik zie niet voor me hoe dat fysiek mogelijk zou zijn.

Loek Voorn
30 dagen geleden
Antwoord aan  Johan

Er staat inderdaad heel duidelijk in het bericht “op de koppeling tussen twee treinstellen”. De bijgaande foto klopt dan niet met de werkelijkheid.

Arjan
30 dagen geleden
Antwoord aan  Loek Voorn

Foto is enkel ter illustratie, gezien die ook nog eens in Nederland is gemaakt.
Als ik een foto van een ICE 4 zie op Flickr, dan lijkt er iets van treeplankjes aan de einde de wagons te zitten. En dat in combinatie met de kabels die erbij hangen lijkt mij dat het mogelijk is om je vast te houden. Alleen maak je een misstap of hou je het niet meer vol dan is de kans zeer groot dat je het niet meer kan navertellen.
En naar schatting heeft dit stukje treinsurfen ongeveer 10 minuten geduurd.

TtC
30 dagen geleden
Antwoord aan  Arjan

Het betrof een dubbele ICE 2. Een ICE 4 haalt geen 282 km/h.

Arjan
30 dagen geleden
Antwoord aan  TtC

Volgens de Duitse media ging het hier om de ICE 786 van München naar Hamburg. En volgens andere websites bestond ICE 786 donderdag uit een ICE 4 treinstel van 12 wagons.
Ben het met je eens, volgens Wikipedia kunnen ICE 4 treinen niet zo hard. Dus ergens zit er in de media een fout.

Johan
30 dagen geleden
Antwoord aan  TtC

Bron van dat eerste?

Dries Molenaar
1 maand geleden

Was men in UK niet bevreesd voor mensen die aan een Eurostar of andere trein hangend ongezien UK in zouden reizen? Vandaar de kooien voor de Londonse treinen. Vreemd genoeg hebben we in NL alleen maar een afgezet perron op Rotterdam en Amsterdam. Vreemd genoeg is Schiphol dan toch niet geschikt te maken. En ook een puinzooi, voor jaren.

Laatst bewerkt op 1 maand geleden door Dries Molenaar
Loek Voorn
30 dagen geleden
Antwoord aan  Dries Molenaar

Wat heeft dit te maken met het bericht?

Dries Molenaar
30 dagen geleden
Antwoord aan  Loek Voorn

Meereizen aan de buitenkant van de trein, zoals in het bericht. Naar UK zijn het ook Velaro’s

Daan
29 dagen geleden
Antwoord aan  Dries Molenaar

Nee ze waren bang dat mensen ongodzen het perron op zouden sluipen en dan met de rest mee zouden instappen/reizen.

Je aan een ongekoppelde velaro vasthouden voor 1.5 uur (lille naar london) is niet te doen.

Maar er was vorig jaar wel iemand die had geprobeerd zo mee te liften. Maar hij was al in parijs noord geëlektrocuteerd door de bovenleiding.

Hoe wil je schiphol geschikt maken? Je moet wel een perron af kunnen zetten, en dat gaat niet bij de schipholtunnel, waar 56 treinen per uur door gaan.

Dan moet je ondergronds in de tunnel extra sporen bijleggen, nog los van waar je de douane laat, want station schiphol ligt recht onder de hoofdingang.

Laatst bewerkt op 29 dagen geleden door Daan