Ik heb een boete
19 feb 2012 22:59
Als u in de trein stapt, moet u een geldig vervoersbewijs hebben. Dat geldt bij alle vervoerders op het Nederlandse spoorwegnet. Reizen zonder geldig vervoersbewijs kan resulteren in een boete samengesteld uit de ritprijs plus de wettelijke verhoging.
In sommige gevallen kunt u de boete éénmalig terug vragen. U moet altijd eerst de boete betalen, en kunt daarna een bezwaar indienen bij de klantenservice van desbetreffende vervoerder. De NS heeft hier een apart adres voor. Dit adres is als volgt.
NS Klantenservice
Afdeling Boetebeleid
Postbus 2025
3500HA Utrecht.
Let op! Voor algemene vragen voor de NS Klantenservice gebruikt NS een ander postadres.
- Als u met een Voordeelurenkaart vergeten bent vóór 9 uur een kaartje vol tarief te kopen, dan reist u met een ongeldig vervoersbewijs en kunt u een boete krijgen;
- Als u reist met een kaartje zonder datum, en u bent deze vergeten af te stempelen, kunt u een boete krijgen. U reist dan namelijk met een ongeldig vervoersbewijs;
- Als u reist met een Keuzedagkaart op een dag of tijdstip als deze niet geldig is, kunt u een boete krijgen. U reist dan namelijk met een ongeldig vervoersbewijs;
- Als u uw abonnement vergeten bent, krijgt u een boete, maar deze kunt u beperkt terugvragen.
Geld terug
Als u ter goeder trouw geen geldig vervoersbewijs had, dan kunt u een poging doen om de boete éénmalig terug te krijgen. Betaal altijd eerst de boete, en neem daarna contact op met de klantenservice van uw vervoerder. Uw vervoerder is in de meeste gevallen niet verplicht om de boete terug te betalen, maar reizigers die ter goeder trouw gehandeld hebben kunnen soms uit coulance éénmalig een boete terug krijgen.
Externe link
Meer informatie over het boetebeleid van NS kunt u vinden in de Vraag & Antwoorden van NS.
Ik heb een boete gekregen voor zwart rijden weet niet hoeveel ik moet betalen want ik ben de acceptgiro kwijt. kunt u me het bedrag vd boete mailen .
david smits
lindestraat 70 meppel
Goedemorgen