Kritiek op Deutsche Bahn vanwege problemen treinverkeer EK
26 jun 2024 18:52
Deutsche Bahn gaat door het stof na kritiek van voetbalfans over overvolle treinen, grote drukte op perrons, uitval van ritten en vertragingen in het treinverkeer op de lange afstanden in Duitsland rond het EK voetbal.
Bestuurder Michael Peterson, verantwoordelijk voor het Fernverkehr, zegt de onvrede en kritiek van voetbalfans te begrijpen. Deutsche Bahn biedt niet de kwaliteit die de supporters verdienen, zei hij.
Geduld en begrip
Peterson verzekerde dat Deutsche Bahn er alles aan doet om mensen betrouwbaar naar hun bestemmingen te brengen. Sinds het begin van het EK zijn er al meer dan 5 miljoen mensen vervoerd. “Daar verheugen we ons over. En als het niet gaat zoals het hoort, vragen we de fans om geduld en begrip.”
Het staatsspoorbedrijf zet voor het EK langere en ook meer treinen in om voetbalfans naar wedstrijden te brengen. Daardoor zijn 10.000 extra zitplaatsen beschikbaar. Ook werden onderhoudswerkzaamheden eerder uitgevoerd om hinder voor het treinverkeer te voorkomen en zijn er speciale tickets voor voetbalfans.
Toernooidirecteur te laat
Ook toernooidirecteur Philipp Lahm ontkwam niet aan de problemen op het spoor tijdens het EK. Hij kwam daardoor namelijk met flinke vertraging aan bij de wedstrijd tussen Oekraïne en Slowakije in Düsseldorf van afgelopen vrijdag.
De Nederlandse voetballers gingen voor de bühne met de trein naar Berlijn.
Vreemd genoeg werden ze daar opgehaald door de KNVB bussen.
Hoe zijn ze eigenlijk terug gereisd naar het hotel?
Ooit een Afrika reis gedaan. Met de terreinwagen door Tanzania, Malawi, Zambia en Zimbabwe. In Victoria falls gingen we met de nachttrein naar Harare. Een leuke ervaring. Bij aankomst stond de terreinwagen er ook 🙁 Maar ja, die hadden we nodig voor de reis naar the View of the World 🙂 En verder. We moesten uiteindelijk naar Jan Smuts.
Wat is daar precies vreemd aan? Dat stadion ligt niet naast het station en ze zullen er toch moeten komen. Lopen, taxi’s of een bus – het lijkt me duidelijk wat de handigste en verstandigste optie dan is.
Als de bussen toch al het hele eind rijden hadden ze er gewoon in kunnen gaan zitten. En de trein niet misbruikt voor het imago van de KNVB. Voor en na transport is altijd een beetje het probleem van reizen met de trein. Buiten de trein zelf.