LIVE: aangepast treinverkeer 5 februari
05 feb 2012 10:59
Zondag 5 februari is het treinverkeer in Nederland voor de derde dag op rij aangepast. Van tevoren zijn er meer wijzigingen dan de dagen ervoor gedaan door de NS, maar tijdens de dag zal moeten blijken of die ervoor zorgen dat de chaos minder groot is. Deze live blog wordt de hele dag bijgehouden.
- Zie: aanpassingen treindienst zondag en maandag
- Zie: dienstregeling bij wedstrijd Ajax-FC Utrecht in de ArenA
- Zie: ´NS valt niets te verwijten´
22.00 uur
In deze nacht zijn geplande werkzaamheden op de trajecten Utrecht Centraal-Rhenen/Nijmegen/Den Bosch. De laatste treinen worden vervangen door bussen. Deze staan correct in de reisplanner.
20.00 uur
Treindienst verloopt net zo soepel als de rest van de dag. Buiten de aanpassingen weinig vertraging.
17.00 uur
De IC Amsterdam C-Maastricht stopt nu ook in beide richtingen elk halfuur in Duivendrecht. De IC Den Helder-Nijmegen doet dit voor Amsterdam Bijlmer ArenA.
16.50 uur
Tussen Amersfoort en Utrecht rijden geen intercity´s door een defecte overweg. Prognose: 19:00 uur.
15.30 uur
De treinen rijden grotendeels volgens het aangepaste spoorboekje. Er zijn geen grote verstoringen.
12.00 uur
Situatie hetzelfde als de rest van de dag, stabiel. Fyra rijdt nog steeds eenmaal per uur en is toeslagvrij.
10.00 uur
De treindienst verloopt nog steeds soepel met de aanpassingen. Treinen zijn niet overvol en rijden goed op tijd.
08.00 uur
De treindienst is goed opgestart. Op alle trajecten waar treinverkeer voorzien was is dat ook mogelijk. Er is echter besloten Fyra éénmaal per uur te rijden. Er hoeft dan niet met locomotieven tussen treinen te worden gesleept, wat de kans op storingen en uitval verkleint.
04.00 uur
Twee vertragingen van een halfuur in het nachtnet, maar geen uitval van treinen.
02.00 uur
Het nachtnet van de NS, dat de ronde Amsterdam-Leiden-Rotterdam-Dordrecht-Eindhoven-Utrecht-Amsterdam in beide richtingen éénmaal per uur rijdt, rijdt op tijd en er vallen geen treinen uit.
00.00 uur
De situatie voor de laatste treinen is gunstig. Ze zijn nauwelijks vertraagd en de laatste sprinters brengen zoveel mogelijk mensen nog naar huis.