Foto: Stefan Verkerk
De NS heeft meer dan 100.000 schadeclaims ontvangen van reizigers die tijdens de NS-stakingen in juni alternatief vervoer moesten regelen. In een mail aan gedupeerden meldt de NS dat de behandeling van aanvragen hierdoor langer kan duren.
Normaal horen mensen binnen vier weken of hun claim succesvol is, maar de NS heeft nu iets meer tijd nodig om elke aanvraag ‘met zorg’ te behandelen. Vorige maand legde NS-personeel op verschillende dagen en in verschillende regio’s het werk neer om een betere cao af te dwingen. Op vrijdag 6 juni en dinsdag 10 juni reden er in het hele land geen NS-treinen.
Een woordvoerder van het spoorbedrijf benadrukt dat reizigers die door de stakingen extra kosten moesten maken voor vervangend vervoer, tot drie maanden na de reisdag een tegemoetkoming kunnen aanvragen. Ze kunnen voor die extra kosten maximaal 25 euro vergoed krijgen.
Het online formulier voor de claims op de site van de NS lag er in juni meer dan een week uit door een storing. De storing ontstond door een grote hoeveelheid aanvragen. Volgens de NS was er sprake van een gerichte aanval met bots.
(c) Treinreiziger.nl / ANP
This post was last modified on 9 juli 2025 16:12
De Europese Commissie heeft onlangs een actieplan gepresenteerd waarmee de commissie de reistijden per internationale…
De nieuwe OV-pas is sinds deze week beschikbaar. Mensen kunnen de opvolger van de OV-chipkaart…
Nieuwe regels, betere afstemming en een nieuwe overkoepelende organisatie van spoorbeheerders moeten het internationale treinverkeer…
Op 14 december gaat de nieuwe dienstregeling voor het jaar 2026 van start. Er gaan…
Het Belgische treinverkeer en rest van het openbaar vervoer wacht flinke hinder door een driedaagse…
Het treinverkeer tussen Schiphol en Leiden blijft hinder houden van een storing bij Schiphol. In…