NS Seizoensactie: Dagretour voor € 25 of 2 enkeltjes € 29

Goedkoop met de trein? Het is sinds de coronacrisis een stuk duurder geworden. En dat lijkt zo te blijven. Toch is er een klein lichtpuntje: NS heeft nu een seizoensactie: een dagretour voor € 25 of twee enkele reizen voor € 29. De actie is exclusief te koop via de NS Spoordeelwinkel.

Aanmelden verplicht

De treinkaartjes zijn doordeweeks niet geldig tussen 6:30 – 9:00 uur en tussen 16:00 – 18:30 uur. Een reis in de daluren beginnen en tijdens de spits afmaken mag niet. Op zaterdag en zondag zijn er geen beperkingen. NS stelt als voorwaarde dat je reis aangemeld moet worden via de Trein Veilig Service.

Concreet betekent dit: je moet je met deze NS Seizoensactie aanmelden met welke trein je op pad gaat. Dit kan vanaf twee dagen voor vertrek. Zijn je plannen veranderd? Dan kun je de aanmelding wijzigen. Maar, let op, om het ingewikkeld te maken: je ticket kun je na verzilveren niet meer van datum of persoon wijzigen.

Eerste Klas

De actie is ook verkrijgbaar voor de eerste klas. Dan kost een dagretour, geldig tussen twee stations naar keuze, € 33. Twee enkele reizen kosten dan € 37. Inbegrepen is ook koffie of thee met appeltaart. De treinkaartjes zijn geldig t/m 25 oktober 2020. Kaartjes zijn via deze pagina van de Spoordeelwinkel te koop.

Aanzienlijk duurder

NS heeft de tarieven van treinacties de afgelopen jaren al diverse keren verhoogd, maar sinds de coronacrisis lijken de tarieven opnieuw structureel gestegen te zijn. Waar een dagretour tot en met half maart via de Spoordeelwinkel in de regel circa € 19 kostte, vraagt het spoorbedrijf nu ruim 31% meer. Ook voor enkele reizen is een soortgelijke stijging te zien.

Alle voorwaarden NS Seizoensactie

  • Dit treinkaartje wordt geleverd als e-ticket. Je kunt dit tonen op de smartphone of zelf uitprinten.
  • Je treinkaartje is alleen geldig tussen de twee stations naar keuze.
  • Reizen tijdens de spitsuren, van 6:30 tot 9:00 uur en van 16:00 tot 18:30 uur is van maandag t/m vrijdag niet toegestaan.
  • Reizen met Eurostar en Thalys is niet toegestaan.
  • Reizen met ICE is binnen Nederland alleen toegestaan mits er een toeslag wordt aangeschaft. Dit geldt ook voor de Intercity Direct tussen Schiphol en Rotterdam v.v.
  • Ook geldig bij Arriva, Qbuzz, Connexxion, Keolis, Breng of Blauwnet. Mits deze op de door u geselecteerde route actief zijn. En alleen geldig in de trein (of treinvervangende bussen).
  • Het dragen van een mondkapje tijdens de treinreis is voor iedereen van 13 jaar of ouder is verplicht.
  • De koffie of thee met appeltaart is te nuttigen op de reisdag bij Doppio.
  • Je koopt dit treinkaartje bij de NS Spoordeelwinkel. Mocht je vragen hebben over een bestelling? Neem contact op met de NS Klantenservice.

This post was last modified on 2 december 2020 20:14

Bekijk reacties

    • Wanneer kunnen we reizen met het Boekenweekgeschenk.
      Desnoods de ene zondag alleen vrouwen en de andere alleen mannen. En een maximum leeftijd van 65 en minimaal 63

  • Mooi dat jullie zelf toegeven zóveel duurder te zijn geworden. Niet leuk meer. En ook nog met een muilkorf op... Je reist niet meer voor je plezier iig. En waarom heet dit een seizoensaktie als ie amper een maand geldig is?? Dit seizoen loopt tot 21 december!!!

    • Die toeter op je snoeter is idd niet prettig, maar mijn grootste ergernis is het verplicht aanmelden van je reis. Dit is voor mij de absolute deal breaker en aan dit zal ik me nooit laten wennen. Ik wil gewoon op die kippeneindjes zelf bepalen wanneer ik de trein instap. Als ik zie dat ik haringen in een ton in een trein zien kan ik dan nog besluiten om of een half uur te wachten of de reis te stoppen/af te breken. Van dat aanmelden krijg ik echt een puntkop en dat ontneemt iedere vorm om zelf te bepalen wanneer ik weg wil; ook op het laatste moment.

      • De hele lol van het reizen is er af. Constant dat gevoel dat dat virus op de loer ligt, een aanmeldplicht en uiteraard de hele reis een mondkapje waardoor het moelijker ademhalen is.

        Dan nog de bestemmmingen, daar is ook alles nog moeilijker. Spontaan naar een museum gaan is er niet meer bij. Daar geldt immers ook een aanmeldplicht. De hele reis moet dus uitgestippeld worden.

        Zolang dat coronavirus zo'n enorme dreiging vormt ga ik geen onzinnige verplaatsingen doen met het OV. Hoe het daarna wordt zie ik dan wel weer. Maar zoals het nu is. Mij niet gezien.

        • Precies, mij eigenlijk ook niet gezien, maar ik móet wel, als ik af en toe naar mn moeder wil...

        • Het valt wel mee. Ik ben vorige week in Polen geweest en moest ook uren een mondkapje op. Als je een goede stof kiest is het prima uit te houden.

    • "jullie"? Treinreiziger.nl heeft niks met NS te maken hoor... Als je dan beschuldigt, lees je wel even in.
      Het spoorbedrijf vraagt trouwens 31% *extra* in de laatste alinea.

    • zeg dat wel Ze zijn niet voor de reiziger. Wat maakt het nou uit met in de vroege morgen en spits. Zit bijna geen kip bij ons in de trein met die mondkapjes op

  • Mooie Actie een dagretour voor €25,00 of 2x een enkeltje voor € 29,00. Ik vraag me af wanneer kan ik mijn gekochte Kruidvat kaartjes gebruiken? Deze actie was begin dit jaar te koop maar door de corona crisis is deze actie stil gelegd. Wel werd verteld dat die kaartjes tot 1-1-2021 geldig zijn. Maar als deze actie niet vrij gegeven wordt wat heb ik er dan aan en krijg ik mijn geld terug?
    Waar ik aan stoor is het verplicht melden wanneer ik op reis ga. Volgens mij is dat in strijd met de privacy wet. Ik mag zelf uitmaken wanneer ik reis in het openbaar vervoer. Stel ik, stel ik meld de reis aan waar ik naar toe wil, maar er treed een vertraging op in de dienstregeling, waar blijf ik dan et het meldplicht voor die reis? Dus een meldplicht is waardeloos. En ik heb in de gehele corona crisis nog geen volle trein meegemaakt. Eerder helemaal leeg dan treinreizigers in de trein.

    • De geldigheidsduur van de Kruidvatkaartjes is gewoon verlengd tot het einde van het jaar en er is geen moment geweest waarop de geldigheid is opgeschort. Zelfs toen de nooddienstregeling van kracht was, konden de Kruidvatkaartjes gewoon gebruikt worden.

    • Als je bang bent dat het reizen met deze kaartjes je privacy in gevaar brengt, dan is het misschien handig om vooraf te besluiten ze niet aan te schaffen.

    • je kunt ze gewoon gebruiken een dag uit kiezen en in dal tijden reizen heb het ook laatst gedaan geen probleem met dag reseveren en lekker wandelen gr petra

  • Zo gaat dat dus altijd. Het klootjesvolk mag de rekening weer gaan betalen.Het is wel gebeurd met goedkope treinrreisjes, het verlies moet toch ergens vandaan komen.

    • Niet zeuren, 2 enkeltjes van 14,50 per stuk is een koopje. Mensen vergeten dat 100 km reizen nou eenmaal 19-20 Euro kost willen de spoorwegen nog kostendekkend werken. Er zijn landen met vergelijkbare lonen waar je beduidend meer betaalt voor de trein: Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk. Je kunt nou eenmaal niet meer voor een dubbeltje op de eerste rang zitten!

  • zal wel aan mij liggen maar ik kan op spoordeelwinkel.nl geen enkele reis vinden alleen dagretours? Kan iemand mij uitleggen waar ik twee enkele reisjes kan vinden? bvd

    • Als je de actie met Dagretour aanklikt die je gevonden hebt (daar staat overigens al bij "Inbegrepen: Dagretour of 2x enkele reis daluren naar station naar keuze"), en je drukt op de blauwe knop "nu boeken", kun je kiezen uit 1e of 2e klas en 2 enkele reizen of een retour op één dag.

  • richard al met al nog veel te duur zo krijg je de mensen niet meer de trein in en dan ook nog aanmelden waardeloos.kan het niet anders zeggen.zo gaat de boel wel naar de kloten.

    • Het primaire doel is zoveel mogelijk geld binnen te krijgen en niet om zoveel mogelijk reizigers in de trein te krijgen. In dat licht bezien is de prijsstelling begrijpelijk.

      • Eef: Echter bij een bepaalde hoge prijs of slechte voorwaarden worden er minder kaartjes verkocht. Er zit ergens een optimum. Prijsmaximalisatie en winstmaximalisatie gaan dus niet 1 op 1 samen. En ook wat mij betreft is de prijs hier niet uitnodigend; dus ons dagje Amsterdam doen we deze keer per auto.

        • Er zijn inderdaad een winst maximalisatie, maar de aanbiedingen waren tot op heden absurd laag geprijsd.

        • Toch betaal ik voor sommige treinreizen liever 25 euro dan 54 euro voor een retourtje en zoals Eef ook al aangeeft waren de actiekaartjes soms al absurd laag geprijsd.

          Em wie weet wat komen er na de crisis betere actiekaartjes.

  • Aan deze actie zitten inderdaad veel haken en ogen. Volgende week ga ik een dagje er op uit, maar ik betaal dan met liefde 35 euro voor mijn kaartje om van al die beperkingen geen last te hebben. En voordat iemand denkt dat ik bulk van het geld, dat is niet zo, maar voor een dagje onbeperkt (qua tijd) reizen heb ik het wel over.

  • Idioot is het dat men de reizen juist willen beperken ivm de carona en de ns nu mensen extra wil laten reizen.

    • Aan een OV dat moet worden opgeheven omdat er geen reizigers meer zijn hebben we ook niets. Daarnaast is dankzij de mondkapjesplicht het risico op besmettingen in het OV minimaal.

  • Ik ben blij dat jullie deze actie doen, maar als je een actie zou omzetten naar gewoon elke dag, ging míjn auto de deur uit!!

Share

Recent Posts

Belgische spoorwegen promoot reizen naar Portugal, maar hoe kom je er?

Reis budgetvriendelijk naar Porto of Lissabon. Die tip geeft de Belgische spoorwegen NMBS. Maar hoe…

3 dagen terug

Rhätische Bahn presenteert nieuwe trein (en dit keer niet in het rood)

De Rhätische Bahn, bekend om haar rode treinen, heeft voor de verandering een trein gepresenteerd…

3 dagen terug

Dubbeldekkers (DDZ) keren terug op het spoor

Vanaf 6 december gaat de Nederlandse Spoorwegen stapsgewijs weer dubbeldekkers inzetten van het type DDZ.…

4 dagen terug

Thalys start (beperkt) met directe trein naar Disneyland Parijs

Vanaf 18 maart 2022 gaat hogesnelheidstrein Thalys weer rechtstreeks naar Marne la Vallée rijden, het…

5 dagen terug

Interrail: reserveringen en toeslagen

Onbeperkt reizen met de trein door Europa? Dat kan met de Interrail-pas. Bij de meeste…

5 dagen terug

NS start binnenkort met opleidingsritten ICNG

De Nederlandse Spoorwegen hebben bij de Inspectie Leefomgeving & Transport toestemming gevraagd om met de…

6 dagen terug