Ook de NS stopt nu met X

De NS stopt met social mediaplatform X, het voormalige Twitter. Vanaf 1 juni zal de treinmaatschappij geen reisinformatie en klantenservice meer bieden op X. De NS heeft momenteel nog 257.000 volgers op het platform.

Volgens de NS gebruiken steeds minder reizigers X voor het stellen van vragen aan de NS. Daarnaast vindt de treinmaatschappij de chatfunctie op NS.nl veel geschikter voor vragen. Ook merkt de NS dat medewerkers van de klantenservice de afgelopen jaren ervaren dat het werk op X minder prettig is geworden omdat de toon op het socialemediaplatform verhard is.

Ook veel anderen verlaten X

De NS volgt veel andere organisaties die zijn gestopt op X. In januari nog stopte spoorbeheerder ProRail met X. Aan de lopende band verlaten overheden, organisaties en bedrijven het platform.

NS-app krijgt chatfunctie

Volgens de NS weten mensen het bedrijf goed op andere manieren te vinden. Het vaakst stellen mensen hun vragen aan de NS via de telefoon. Ook de chatfunctie op de website wordt veel gebruikt. De NS voegt de chatfunctie dit jaar ook toe aan de NS-app.

Het X-account van NS blijft voorlopig nog in de lucht maar de NS zal er niet meer actief op zijn. Het bedrijf begon in 2010 met X, dat destijds Twitter heette. Sinds die tijd plaatste de NS ruim 1,7 miljoen berichten. De NS begon ook in 2010 met de NS-app. In de loop ter tijd zijn er aan die app veel functies toegevoegd, zoals pushmeldingen bij storingen, in- en uitcheckinformatie, reisadvies op maat en later dit jaar een chatfunctie.

Nog wel op Facebook

De NS is nog wel actief op Facebook, Instagram en TikTok. Alleen op Facebook kun je de NS-klantenservice bereiken via een chatbericht.

(c) Treinreiziger.nl

This post was last modified on 19 mei 2025 19:54

Share

Recent Posts

Snel, sneller, snelst – de ontwikkeling van treinreistijden in Europa

De Europese Commissie heeft onlangs een actieplan gepresenteerd waarmee de commissie de reistijden per internationale…

8 uur terug

Nieuwe OV-pas is nu beschikbaar – eind 2027 definitief einde van OV-chipkaart

De nieuwe OV-pas is sinds deze week beschikbaar. Mensen kunnen de opvolger van de OV-chipkaart…

1 dag terug

Europa wil met nieuwe plannen voor capaciteitsverdeling internationaal treinverkeer verbeteren

Nieuwe regels, betere afstemming en een nieuwe overkoepelende organisatie van spoorbeheerders moeten het internationale treinverkeer…

1 dag terug

Dienstregeling 2026 – de belangrijkste wijzigingen nationaal en regionaal

Op 14 december gaat de nieuwe dienstregeling voor het jaar 2026 van start. Er gaan…

1 dag terug

Na het weekend treft staking weer Belgische spoor en rest van ov

Het Belgische treinverkeer en rest van het openbaar vervoer wacht flinke hinder door een driedaagse…

1 dag terug

Geen treinverkeer Schiphol – Leiden in nacht donderdag op vrijdag – hele week al onbekende spoorstoring

Het treinverkeer tussen Schiphol en Leiden blijft hinder houden van een storing bij Schiphol. In…

2 dagen terug