Stations zijn in de loop van de tijd veel meer geworden dan een plek waar reizigers in en uit kunnen stappen. Mede door de explosieve groei van retailvoorzieningen is deze verandering tot stand gekomen. Deze retailvoorzieningen vormen uitgangspunt voor het onderzoek van student Nick Blanken.
De tijd dat er alleen maar een snackbar op stations zaten is voorbij. Inmiddels zijn ook Starbucks, Hema, Julia´s, New York pizza en Burger King op stations te vinden. Maar wat zijn nu eigenlijk de motivaties van een reiziger om een aankoop te doen op een station? Die vraag wil Nick Blanken beantwoorden in zijn afstudeerscriptie. Hij zoekt daarvoor met name reizigers die regelmatig op / naar / via Utrecht en Amsterdam reizen.
Iedereen die hem wil helpen met zijn afstudeerscriptie, kan online een aantal vragen beantwoorden.
De Europese Commissie heeft onlangs een actieplan gepresenteerd waarmee de commissie de reistijden per internationale…
De nieuwe OV-pas is sinds deze week beschikbaar. Mensen kunnen de opvolger van de OV-chipkaart…
Nieuwe regels, betere afstemming en een nieuwe overkoepelende organisatie van spoorbeheerders moeten het internationale treinverkeer…
Op 14 december gaat de nieuwe dienstregeling voor het jaar 2026 van start. Er gaan…
Het Belgische treinverkeer en rest van het openbaar vervoer wacht flinke hinder door een driedaagse…
Het treinverkeer tussen Schiphol en Leiden blijft hinder houden van een storing bij Schiphol. In…