Het OV Loket heet voortaan OV ombudsman. De nieuwe naam moet beter duidelijk maken waar de organisatie voor staat. Tot nu presenteerde het OV Loket zich altijd als ombudsman van het openbaar vervoer, maar maakte de naam dat niet duidelijk.
Het OV loket is opgericht in 2008. De organisatie krijgt subsidie met als doel om te bemiddelen in conflicten tussen vervoerders en reizigers. “Jaarlijks verwerken wij duizenden klachten van reizigers die er op één of andere manier niet direct uitkomen met de klantenservice van hun OV bedrijf” legt Bram Hansma namens de OV ombudsman uit.
De oude naam zorgde soms voor verwarring. “Sommige reizigers verwarden ons met het NS loket. Voor hen was het niet duidelijk dat wij onafhankelijk van NS zijn. Deze naam maakt dat direct duidelijk” legt Hansma uit.
De OV Ombudsman publiceert vier keer per jaar een rapport met opvallende knelpunten van het laatste kwartaal. Hansma: “Vooral op individueel niveau weten we voor de reiziger resultaten te realiseren. Maar ook op landelijk niveau. Zo hebben we hebben bijvoorbeeld lang gehamerd op een centrale plek om geld terug te vragen bij een gemiste uitcheck. Dat is er gekomen via uitcheckgemist.nl”.
Bij de ombudsman werken momenteel 5 mensen.
This post was last modified on 18 juli 2019 18:02
De Europese Commissie heeft onlangs een actieplan gepresenteerd waarmee de commissie de reistijden per internationale…
De nieuwe OV-pas is sinds deze week beschikbaar. Mensen kunnen de opvolger van de OV-chipkaart…
Nieuwe regels, betere afstemming en een nieuwe overkoepelende organisatie van spoorbeheerders moeten het internationale treinverkeer…
Op 14 december gaat de nieuwe dienstregeling voor het jaar 2026 van start. Er gaan…
Het Belgische treinverkeer en rest van het openbaar vervoer wacht flinke hinder door een driedaagse…
Het treinverkeer tussen Schiphol en Leiden blijft hinder houden van een storing bij Schiphol. In…