Stedentrip naar Wenen? Via onze zustersite Treinrondreis.nl boek je een vierdaagse treinreis naar de Oostenrijkse hoofdstad al vanaf € 135 per persoon. Dat is inclusief één overnachting in een viersterrenhotel en twee overnachtingen in de nachttrein op basis van een zitplek. Liever liggen? Dan maak je dezelfde reis vanaf € 198,50 per persoon.
De vanaf-prijs is gebaseerd op vertrek in september. In augustus zijn de tarieven weliswaar lager, maar is de nachttrein op veel dagen al (deels) uitverkocht. Wie langer in Wenen wil blijven, moet rekenen op een toeslag van € 44 per persoon per nacht. Dat is zonder ontbijt. Het ontbijt is bij te boeken voor € 10 per persoon per nacht. Ons advies is om minimaal één nacht toe te voegen aan de reis.
De trein is rond de weekenden vaak het snelst uitverkocht. Op vrijdag 3 september kan Treinrondreis.nl bijvoorbeeld al geen ligplekken meer bieden. Op de meeste andere dagen in september zijn de ligplekken momenteel wel volop beschikbaar. Zitplekken zijn het langst beschikbaar. Zo is het eind augustus nog wel mogelijk zittend naar Wenen te reizen. De beschikbaarheid wordt na een boeking handmatig gecontroleerd.
Wenen is een stad met een rijke historie. De stad staat uiteraard bekend om de prachtige barokke paleizen. Maar er zijn veel meer bezienswaardigheden. Denk aan de middeleeuwse kerk Stephansdom, de Weense Staatsopera en het Kunsthistorisch Museum. Alleen al het gebouw aan de buitenzijde is een bezienswaardigheid op zich.
Vanuit Wenen is het ook mogelijk om een dagtrip naar de Slowaakse hoofdstad te maken. In ongeveer een uur brengt de Regional Express (REX) je naar Bratislava. Voor € 16 heb je een dagretourtje. Dit ticket is bovendien geldig in het openbaar vervoer in de Slowaakse hoofdstad.
De genoemde prijsvoorbeelden zijn op basis van twee personen.
Stoelen in het zitrijtuig kunnen uitgeschoven worden, zelfs zover dat het samen met de stoel tegenover bijna een bed wordt. Dit kunt u uiteraard alleen benutten als de stoel tegenover u niet bezet is en het relatief rustig is in de coupé.
De ligbanken in het slaaprijtuig zijn vrij smal. Er zijn twee bedden beneden en twee bovenbedden,
Het meeste comfort wordt geboden in het slaaprijtuig. Dit kun je zien als eerste klas slapen. Deze coupes zijn relatief snel volgeboekt. In het slaaprijtuig is er een eigen wasgelegenheid in de coupé. In een Deluxe coupé is er zelfs een kleine privé-douche en -wc. De bedden kunnen ingeklapt worden tot stoelen.
This post was last modified on 27 september 2021 17:02
Door een forse bezuiniging dreigt er een kaalslag voor het openbaar vervoer in de grote…
De grote wateroverlast in Centraal-Europa heeft het treinverkeer in de hele regio in de war…
De Tweede Kamer ziet geen enkele verhoging van de prijs van treinkaartjes zitten. Dat bleek…
European Sleeper verwacht in 2026 de nachttrein Amsterdam-Barcelona te kunnen rijden. Aanvankelijk was het plan…
Treinreizigers van NS kunnen sinds afgelopen vrijdag voor het eerst met een elektrische touringcar reizen…
Een grote storing heeft het Duitse treinverkeer vandaag urenlang stilgelegd. De problemen begonnen rond 13:00…