Treinen in België wordt vanaf 1 februari 2011 duurder. Aanvankelijk maakte de NMBS bekend dat de tarieven met gemiddeld 2% omhoog zouden gaan. Dat zinde de minister echter niet, dus paste het spoorbedrijf de verhoging aan naar gemiddeld 1,24%.
De minister vond de prijsstijging van 2% veel te hoog door de in haar ogen wanprestatie van de spoorwegen in het land. De punctualiteit en de gezondheidsindex zijn te slecht zijn om de tarieven met 2% te verhogen. Hierop heeft de NMBS besloten de tarieven met gemiddeld 1,24% te verhogen.
Prijsstijgingen
| Standaardkaartje | +1,02% |
| Trajectkaart | +1,03% |
| RailPass | Onveranderd |
| Campuskaart | +0,03 euro per rit |
| Go Pass | Onveranderd |
| Seniorenkaartje | Onveranderd |
De Europese Commissie heeft onlangs een actieplan gepresenteerd waarmee de commissie de reistijden per internationale…
De nieuwe OV-pas is sinds deze week beschikbaar. Mensen kunnen de opvolger van de OV-chipkaart…
Nieuwe regels, betere afstemming en een nieuwe overkoepelende organisatie van spoorbeheerders moeten het internationale treinverkeer…
Op 14 december gaat de nieuwe dienstregeling voor het jaar 2026 van start. Er gaan…
Het Belgische treinverkeer en rest van het openbaar vervoer wacht flinke hinder door een driedaagse…
Het treinverkeer tussen Schiphol en Leiden blijft hinder houden van een storing bij Schiphol. In…