Ondanks dat de werkzaamheden op het traject niet zijn afgerond, kan de tienminutensprinter tussen Dordrecht en Den Haag toch in december rijden. Van de zes treinen per uur, slaan straks twee tijdelijk station Schiedam-Centrum over.
Eerder leek het erop dat de NS de nieuwe tienminutensprinter moest uitstellen vanwege de werkzaamheden aan het spoor. De tienminutensprinter rijdt momenteel al tussen Dordrecht en Rotterdam maar in de nieuwe dienstregeling, die in december van start gaat, gaat de trein na Rotterdam door naar Den Haag. Op dit traject zijn nu werkzaamheden die niet op tijd klaar zullen zijn.
Omdat de verdubbeling van het spoor tussen Rijswijk en Delft-Campus wel al klaar is, kunnen er toch zes sprinters per uur naar Den Haag, aldus de NS die samen met ProRail een oplossing heeft gevonden. Het station Schiedam-Centrum wordt straks twee keer per uur overgeslagen. ProRail verwacht het werk begin 2025 af te ronden waarna de tienminutensprinter stopt op alle stations tussen Dordrecht en Den Haag.
De tienminutensprinter Dordrecht – Den Haag gaat van maandag tot en met donderdag rijden. Vanaf de nieuwe dienstregeling rijdt ook de tienminutentrein Arnhem – Schiphol – Rotterdam maandag tot en met donderdag de hele dag. Nu is dit alleen een spitstrein.
This post was last modified on 9 oktober 2024 18:34
De Europese Commissie heeft onlangs een actieplan gepresenteerd waarmee de commissie de reistijden per internationale…
De nieuwe OV-pas is sinds deze week beschikbaar. Mensen kunnen de opvolger van de OV-chipkaart…
Nieuwe regels, betere afstemming en een nieuwe overkoepelende organisatie van spoorbeheerders moeten het internationale treinverkeer…
Op 14 december gaat de nieuwe dienstregeling voor het jaar 2026 van start. Er gaan…
Het Belgische treinverkeer en rest van het openbaar vervoer wacht flinke hinder door een driedaagse…
Het treinverkeer tussen Schiphol en Leiden blijft hinder houden van een storing bij Schiphol. In…