fbpx
NS in Groningen - ICMm en VIRM
Foto: Shutterstock

Treinkaartjes met 15% korting

Treinreiziger gaat in samenwerking met Tranzer treintickets aanbieden. Het gaat om een proef, waarbij de ambitie is om de mogelijkheden stap voor stap te verbeteren. Zowel binnenlandse als internationale tickets zullen worden aangeboden. Reizigers kunnen in de daluren rekenen op 15% korting bij reizen met NS. 

Daarnaast wordt ook het populaire Deutschland Ticket beschikbaar gesteld. Binnen Nederland kunnen reizigers profiteren van de PrijsTijd Deals, waarbij je tot 60% korting kunt krijgen. Voor internationale reizen kun je voortaan via Treinreiziger een ticket naar steden als Berlijn of Parijs boeken.

Boekingsmodule

Hoewel de boekingsmodule nog niet perfect is, is dit een eerste stap. “Wij hebben nog veel dromen, maar dit is een eerste stap die we nu zetten” zegt Hildebrand van Kuijeren van Treinreiziger.nl. Tranzer, de partner van Treinreiziger, levert de boekingsmodule en verzorgt de afwikkeling van betalingen. Om de ontwikkeling van de boekingsmodule te verbeteren, en de betaling- en klantenservice te dekken, rekent Tranzer servicekosten. Deze bedragen 5%, met een maximum van 9 euro per boeking.

2.9 11 stemmen
Artikel waardering
15 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
Ricardo
1 maand geleden

Ik heb even een paar reizen vergeleken, een PrijsTijd Deal direct bij de NS is goedkoper omdat Tranzer dezelfde prijs rekent als de PrijsTijd Deal maar er nog servicekosten overheen doet. Ook tijdens de spits zijn de kaartjes bij Tranzer flink duurder door die servicekosten. Alleen een reis in de daluren op de dag zelf is goedkoper, maar het verschil is eigenlijk minimaal door de servicekosten die een aanzienlijk deel van de korting weer teniet doen. Daarmee is de toegevoegde waarde op dit moment enigszins beperkt.

Daarnaast is de website bij mij een mengelmoes van Nederlands en Engels ondanks dat de taal op Nederlands staat, toch een beetje slordig. Dit is vooral in het boekingsproces, maar ook in de reisselectie zit er soms wat Engels tussen.

Berend
1 maand geleden
Antwoord aan  Ricardo

Die verenglising van onze mooie eigen taal, wordt overal steeds meer en vaker doorgedrukt. Achteloos en klakkeloos wordt aangenomen dat een ieder dat snapt, die achteloosheid DAAR stoor ik mij mateloos aan. Het drukt onze eigdn worden weg, voor buitenlandse dat is het ergste. Een taal is levendig, woorden komen en gaan weer weg. MAAR als er nieuwe woorden (in meestal Engels) onstaan maak een Nederlanse variant daarvoor. De Vlamingen doen dat wel, maar Nederlanders zijn slap en laks om hun eigen taak te verdedigen en behouden tegen vervuiling.
En niemand doet er wat aan !! Min. van Onderwijs niet, scholen en universteiten (is daar nog erger) de dagblad pers, en NOS TV niet !! Het meest gebruikte nieuwe woord daar = Impact ipv het goede :betekenis van ! Crash = Ongeluk, Cash = Contant.

Dries Molenaar
1 maand geleden
Antwoord aan  Berend

Het grappige is natuurlijk dat die vlotte gebruikers van Engelstalige termen eigenlijk geen serieuze tekst in het Engels kunnen lezen en begrijpen. Om over Duits en Frans maar niet te beginnen.

Siem
1 maand geleden

Ik dacht 5% per boeking, dat loopt aardig op. Maar die max van 9euro is wel schappelijk:)

Marc Schram
1 maand geleden

De prijslijst deal heeft voor mij weinig waarde. Ik heb 40% korting in de daluren. Als er meer dan 40% korting is, zou ik voordeel van hebben, maar meestal is de korting beperkt. Bovendien heb dan het nadeel van een treinbinding. Flexibiliteit is ook geld waard.

Erno-Berk
1 maand geleden
Antwoord aan  Marc Schram

Ik heb een Arriva abonnement en NS Weekend Voordeel. De Prijstijd-deals kunnen soms voor weekendreizen voordeliger zijn als je weet dat je op een bepaald tijdstip de trein moet nemen en ook voor 1e klas reizen kan een Prijstijd-deal voordeliger zijn als een Weekend Voordeel-abonnement van € 2,30. Het is een kwestie van planning. Geplande reis: Prijstijd-deal, spontaan: Weekend voordeel.

Jeroen Bolding
1 maand geleden

60 % met in bezit van dalkaart 6x 2024 succes maar NS gebruiker ook AI en zien je vertrekstation…. Dus 2x Adam Bijlme rArena en na maand later lalleen nog vanaf Duivendrecht nogt te boeken. Zat toen in gunstige NS omgevgeving maar moest toen uitwijken naar Hiolendrecht t en Amsterdam Zuid. Nu in Klarenbeek kansloos daar ik eerst Ariivva moet nemen… of moet naar De helder willen.:-). Blijft korting nepperij om nieuwe klanten binnen te krijgen. Zelfde vertrek station na 1 maand nog 40 % max en nu ook alleen bepaalde uren. Duitsland doet het beter al moet je daar niet in het weekend gaan 🙂

Loek Voorn
1 maand geleden
Antwoord aan  Jeroen Bolding

Kun je Nederlandse ondertiteling geven?

Klaas-Jozef
1 maand geleden

interessant…🙄😇🤣 zonde van je tijd!

Dries Molenaar
1 maand geleden
Antwoord aan  Klaas-Jozef

vooral het intypen was zonde

Dries Molenaar
1 maand geleden

Is dat Duitsland ticket voor 30 dagen of voor een kalendermaand?

Paul
1 maand geleden
Antwoord aan  Dries Molenaar

Deutschland Ticket is voor een kalendermaand

vissers
1 maand geleden

Er staat dus hier niet of die nogal beperkende maatregels voor het uiteraard zeer, zeer voordelige DE-ticket ook bij dit aanbod gelden. Vooral dat steeds vooruitdenken: VOOR de 10e voor de nwe maand aanvragen of opzeggen. Er zijn ALTernatieven volop genoeg, heb zelf vorig jaar 6 mnd gebruik van gemaakt voor zo´n 2-3 uitstapjes naar her+der in DE in de maand en daarnaast zo af en toe dagtochtjes, ging prima via mopla-solutions-daar kan je nog tot laatste moment dat regelen-zelfs nog voor de al lopende maand in de 1e week of zo aanvragen- voor late beslissers of opeens bedenkers. Betaling ook elke 1e vanaf je VISA of andere cr-card. En nix geen extra kosten erbovenop.
IN DE is de ASEAG-die dus in Aachen zetelt, de aangewezen mij die buitenlanders zou moeten bedienen als die perse een chipcard ervoor wensen-dan gelden natuurlijk wel die vooruitbedenk termijnen-maar ze kunnen zelfs stukken makkelijker als de problems ermee hebbende NS BUITenlandse IBAN uit de EU daarvoor nemen. Terwijl het in principe om hetzelfde gaat: kredietwaardigheid op wat langere termijn van klanten die je niet meteen met binnenlandse achtervolging achter de broek kan zitten.
Of het nou echt 15%-5% korting in DALuren-dat zal dus de hele incidentele reizger zonder welk ABO dan ook, dus zeker geen frequent of erg met treinbetalen op de hoogte zijnde reiziger zal overhalen betwijfel ik nogal-maar wens je er alle succes mee. Alleen al hoe die zich er amper in verdiepende gelegenheidspax er van op de hoogte brengen is dan een waar kunststuk