Foto: Stefan Verkerk
Gedeputeerde Staten van de provincie Gelderland heeft besloten de OV-concessie Achterhoek Rivierenland te verlengen met een periode van 5 jaar. Dit betekent dat Arriva tot einde van de dienstregeling 2025 de vervoerder in deze regio blijft. Dat geldt zowel voor bus als trein.
Anne Hettinga, bestuursvoorzitter Arriva Nederland: “We zijn verheugd dat we tot eind 2025 in de mooie regio Achterhoek Rivierenland mogen rijden. En met het vertrouwen dat de Provincie hiermee in ons heeft. Dit is dankzij de inspanningen van alle medewerkers in dit gebied. Zij verdienen dan ook een groot compliment!”
In het bestek is de optie tot verlenging met een periode van vijf jaar opgenomen. Gezien de reizigersgroei, klanttevredenheid en tevredenheid van het personeel wordt de concessie nu inderdaad met vijf jaar verlengd.
Onder de concessie vallen niet alleen bussen, maar ook de treindiensten Arnhem – Winterswijk, Arnhem – Tiel, Zutphen – Apeldoorn en Zutphen – Winterswijk.
This post was last modified on 15 mei 2017 11:40
Personeel van de Nederlandse Spoorwegen legt volgende week en de week daarna plaatselijk het werk…
Van, via en naar station Amersfoort Centraal rijden dinsdag vanaf 21.00 uur geen treinen vanwege…
Bij station Eindhoven Centraal is het zaterdag rond het middaguur erg druk. Door werkzaamheden rijden er geen…
Volle treinen. Vertraagde treinen. Of zelfs uitvallende treinen. Veel internationale treinreizigers hebben er deze zomer…
NS start maandag met het testen van de Airport Sprinter tussen Amsterdam Centraal en Hoofddorp.…
Werknemers van de Nederlandse Spoorwegen gaan binnenkort actievoeren. Er wordt onder meer gedacht aan estafettestakingen…
Bekijk reacties
Gelet op de gammele infrastructuur in de Achterhoek (enkel spoor) toch een prima prestatie van Arriva de afgelopen periode tussen Doetinchem en Arnhem.
Sinds wanneer is enkelspoor een gammele infra? Inderdaad: vanaf het moment dat vakmanschap niet meer meetelt, en we gewoon maar wat roepen zonder dat begrepen wordt wat het echte probleem is. Bah.
Worden Arriva en Breng op de verbinding Arnhem-Doetinchem gaandeweg geïntegreerd nu het zg. KAN niet meer bestaat?