NS-topman Roger van Boxtel wil beginnen met dagelijks één extra snelle intercity tussen Amsterdam en Berlijn. Dat plan gaat de NS topman in september tijdens Innotrans bespreken met Deutsche Bahn. Dat meldt OV-Magazine maandag.
Wat Van Boxtel betreft gaat de extra snelle trein naar Berlijn in Nederland slechts twee keer stoppen, bijvoorbeeld in Amersfoort en in Hengelo. Ook in Duitsland zou de trein slechts één of twee keer moeten stoppen. “Laten we gewoon eens bij één trein per dag beginnen. En daarna misschien nog één. Van onderop, net zo lang totdat we er zijn,” legt Van Boxtel uit. Een NS woordvoerder benadrukt dat de extra snelle trein wat NS betreft een show-case kan worden voor de hele dienstregeling.
Tegenover Treinreiziger.nl vertelde NS al begin dit jaar dat het bedrijf een extra snelle trein naar Berlijn wil. Niet veel later werd er ook een petitie gestart voor de versnelde verbinding. Onlangs werd duidelijk dat er geen nieuwe infrastructuur zal komen om de bestaande trein te laten versnellen. De initiatiefnemer van de petitie noemt het tegenover OV-Magazine een stap in de goede richting.
NS kondigde eerder deze maand aan dat het spoorbedrijf nieuwe locomotieven koopt, waardoor de loc-wissel in Bad Bentheim straks tot het verleden gaat behoren.
This post was last modified on 2 maart 2020 14:51
De Europese Commissie heeft onlangs een actieplan gepresenteerd waarmee de commissie de reistijden per internationale…
De nieuwe OV-pas is sinds deze week beschikbaar. Mensen kunnen de opvolger van de OV-chipkaart…
Nieuwe regels, betere afstemming en een nieuwe overkoepelende organisatie van spoorbeheerders moeten het internationale treinverkeer…
Op 14 december gaat de nieuwe dienstregeling voor het jaar 2026 van start. Er gaan…
Het Belgische treinverkeer en rest van het openbaar vervoer wacht flinke hinder door een driedaagse…
Het treinverkeer tussen Schiphol en Leiden blijft hinder houden van een storing bij Schiphol. In…