Glacier Express zonder reservering, kan dat?

De Zwitserse Glacier Express, de langzaamste sneltrein ter wereld, is alleen toegankelijk met een verplichte reservering. Een reservering kan gemaakt worden vanaf 92 dagen voor vertrek. Deze panoramatrein is erg populair. Wil je met deze trein? Maak dan tijdig je reservering. Een reservering is niet goedkoop: 49 CHF per persoon. Annuleren of wijzigen is niet mogelijk.

De Glacier Express is te reserveren via de website van de Glacier Express. De treinen hebben tot drie klassen: 1e klas, 2e klas en Excellence klasse. Voor de Excellence klasse is een 1e klas treinticket vereist, daarbovenop komt 470 CHF per persoon. In dat geval heeft u altijd een raamplek en is er een uitgebreid 5-gangenmenu inbegrepen, een snack, inclusief koffie, thee, sinaasappelsap en een glas wijn per ronde.

Wil je liever niet reserveren, neem dan de regionale trein. Je stapt dan onderweg over in Visp, Andermatt en Disentis. Wil je verder dan Chur? Dan stap je ook hier over. Zie: Glacier Express versus de regionale trein.

Foto: Glacier Express in de Excellent klasse, in de winter. (c) Glacier Express.

This post was last modified on %s = human-readable time difference 13:35

Share

Recent Posts

NS maakt bezwaar tegen Arriva nachttrein Zwolle-Amsterdam

De NS heeft bij de gemeente Almere een bezwaar ingediend tegen de nachttrein van concurrent…

5 uur terug

Vorig jaar meer aanrijdingen en meer dodelijke slachtoffers bij overwegen

Er waren vorig jaar meer aanrijdingen op overwegen dan in 2023 en er waren daarbij…

11 uur terug

European Sleeper zet stap richting nachttrein naar Barcelona, maar materieel blijft obstakel

Uit een haalbaarheidsstudie van de Franse spoorbeheerder (SNCF Reseau) is gebleken dat in Frankrijk een…

11 uur terug

Europese Commissie zet zaak tegen NS-concessie door – ‘antwoorden Nederland onbevredigend’

De Europese Commissie zet de procedure voort tegen de gunning van het hoofdspoornet aan de…

1 dag terug

Euro City naar Italiaanse Adriatische kust wordt Railjet en gaat verder en langer rijden

De Oostenrijkse spoorwegmaatschappij ÖBB en het Duitse Deutsche Bahn vervangen de Euro City van München…

2 dagen terug

Hogere boetes en betere informatie nodig tegen zwartrijden – boete te laag, ov ingewikkeld

Boetes voor zwartrijden in het ov moeten omhoog om zwartrijden tegen te gaan. Dit concludeert…

2 dagen terug