Topman Pier Eringa van ProRail wil dat het aantal treinen verdubbeld kan worden. Om dit te realiseren moet er veel gebeuren. Dat zegt de topman in een interview met De Telegraaf.
“Ons spoor moet geschikt worden voor twee keer zoveel treinen, die korter op elkaar rijden met veel hogere snelheden,” bepleit de topman. Omdat te realiseren, moet er niet alleen nieuw spoor worden aangelegd, maar ook de spanning op de bovenleiding moet omhoog en er zijn meer hogesnelheidswissels en moderne beveiliging nodig. “De diesels gaan eruit en de machinist krijgt op den duur een andere rol,” meent Eringa.
Volgens hem moet er de komende drie jaar drastisch vernieuwd worden.”De spoortechniek dateert op veel plekken van net na de oorlog. Vergelijk het met de zwart-wittelevisie. We moeten met onze tijd mee, ook qua kennis,” zegt Eringa tegen De Telegraaf. Het vergroten van de capaciteit, waardoor er meer treinen kunnen rijden, is volgens Eringa noodzakelijk. Hij heeft zijn hoop gevestigd op ERTMS level 3. De uitrol van ERTMS, laat staan van versie 3, is echter vertraagd.
This post was last modified on 1 mei 2017 17:10
De grote wateroverlast in Centraal-Europa heeft het treinverkeer in de hele regio in de war…
De Tweede Kamer ziet geen enkele verhoging van de prijs van treinkaartjes zitten. Dat bleek…
European Sleeper verwacht in 2026 de nachttrein Amsterdam-Barcelona te kunnen rijden. Aanvankelijk was het plan…
Treinreizigers van NS kunnen sinds afgelopen vrijdag voor het eerst met een elektrische touringcar reizen…
Een grote storing heeft het Duitse treinverkeer vandaag urenlang stilgelegd. De problemen begonnen rond 13:00…
Luchthaven Schiphol stapt naar de rechter om een door vakbonden aangekondigde staking op het spoor…