Het spoorproject Delft, met onder meer in de toekomst een viersporige tunnel, wordt nog eens ruim 39 miljoen euro duurder dan aanvankelijk verwacht. Dat maakte staatssecretaris Sharon Dijksma (Infrastructuur) donderdag bekend. Materialen en arbeidskosten zijn meer in prijs gestegen dan begroot.
Kort na de opening van de eerste twee sporen van de tunnel en het ondergrondse station moest er al 4 miljoen euro bij voor aanpassingen. Treinen bleken een drukgolf te veroorzaken waardoor vervanging van de draaideuren nodig was. De kosten van het totale project Spoorzone Delft worden inmiddels op 759 miljoen euro begroot.
(c) ANP
This post was last modified on 22 december 2016 10:29
De Europese Commissie heeft onlangs een actieplan gepresenteerd waarmee de commissie de reistijden per internationale…
De nieuwe OV-pas is sinds deze week beschikbaar. Mensen kunnen de opvolger van de OV-chipkaart…
Nieuwe regels, betere afstemming en een nieuwe overkoepelende organisatie van spoorbeheerders moeten het internationale treinverkeer…
Op 14 december gaat de nieuwe dienstregeling voor het jaar 2026 van start. Er gaan…
Het Belgische treinverkeer en rest van het openbaar vervoer wacht flinke hinder door een driedaagse…
Het treinverkeer tussen Schiphol en Leiden blijft hinder houden van een storing bij Schiphol. In…