Het spoor tussen Rotterdam en Gouda voldeed ook op 25 februari aan alle veiligheidsnormen, al was het op het randje. Spooraannemer BAM trok echter de conclusie dat het spoor niet meer aan de normen voldeed, waardoor het treinverkeer bijna een dag kwam stil te liggen.
Aannemer BAM had de resultaten van een routinemeting met een videoschouwtrein verkeerd geïnterpreteerd. BAM dacht dat de spoorstaven niet overal dik genoeg waren. Daardoor werd het treinverkeer in alle spoed stilgelegd om de kwaliteit van het spoor te verbeteren. Achteraf gezien had dit niet direct gehoeven. Daardoor was de hinder groter dan noodzakelijk.
De Europese Commissie heeft onlangs een actieplan gepresenteerd waarmee de commissie de reistijden per internationale…
De nieuwe OV-pas is sinds deze week beschikbaar. Mensen kunnen de opvolger van de OV-chipkaart…
Nieuwe regels, betere afstemming en een nieuwe overkoepelende organisatie van spoorbeheerders moeten het internationale treinverkeer…
Op 14 december gaat de nieuwe dienstregeling voor het jaar 2026 van start. Er gaan…
Het Belgische treinverkeer en rest van het openbaar vervoer wacht flinke hinder door een driedaagse…
Het treinverkeer tussen Schiphol en Leiden blijft hinder houden van een storing bij Schiphol. In…