Er komt geen onderzoek naar de mogelijkheden van een Intercity tussen Maastricht en Nijmegen, ook niet nu de Maaslijn geëlektrificeerd wordt. Dat hebben NS en de provincie Limburg aan OV-Magazine laten weten.
Vorige maand werd bekend dat de Maaslijn wordt geëlektrificeerd. Om een Intercity mogelijk te maken is echter ook spoorverdubbeling nodig. Daarvoor is voorlopig geen geld. NS heeft nog overwogen om een studie uit te voeren naar eventuele varianten, maar laat dit voorlopig liggen. Momenteel wordt het Limburgse openbaar vervoer, waaronder de Maaslijn, aanbesteed.
De elektrificatie van de Maaslijn kost in totaal 121 miljoen euro. Het Rijk betaalt een kwart van deze investeringskosten.
De Europese Commissie heeft onlangs een actieplan gepresenteerd waarmee de commissie de reistijden per internationale…
De nieuwe OV-pas is sinds deze week beschikbaar. Mensen kunnen de opvolger van de OV-chipkaart…
Nieuwe regels, betere afstemming en een nieuwe overkoepelende organisatie van spoorbeheerders moeten het internationale treinverkeer…
Op 14 december gaat de nieuwe dienstregeling voor het jaar 2026 van start. Er gaan…
Het Belgische treinverkeer en rest van het openbaar vervoer wacht flinke hinder door een driedaagse…
Het treinverkeer tussen Schiphol en Leiden blijft hinder houden van een storing bij Schiphol. In…